سخنگوی اتاق عملیات نیروهای دموکراتیک کرد برای آزادسازی رقه ضمن تأیید حضور نیروهای ویژه زمینی ائتلاف بین‌المللی در این عملیات، دلیل ناهماهنگی با دمشق در آزادسازی رقه را تلاش برای ایجاد نظام فدرالی در شمال سوریه عنوان کرد.

سخنگوی اتاق عملیات نیروهای دموکراتیک کرد برای آزادسازی رقه ضمن تأیید حضور نیروهای ویژه زمینی ائتلاف بین‌المللی در این عملیات، دلیل ناهماهنگی با دمشق در آزادسازی رقه را تلاش برای ایجاد نظام فدرالی در شمال سوریه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، «جیهان شیخ‌ احمد»، سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات با آغاز دور چهارم این عملیات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه به تشریح اهداف این عملیات پرداخت.

وی هدف اصلی عملیات خشم فرات را آزادسازی شهر رقه و سرکوب داعش در پایتخت اصلی این گروهک تروریستی در سوریه خواند.

شیخ احمد گفت: عملیات خشم فرات در تاریخ پنجم نوامبر گذشته با حضور گروه های عضو نیروهای سوریه دموکراتیک آغاز شد که شامل یگان های مدافع خلق کرد و یگان های دفاع از زنان، شورای نظامی سریانی، انقلابیون رقه، کرکس های رقه و شورای نظامی دیر الزور و گروه شهدای رقه، انقلابیون تل أبیض، لشکر التحریر و گردان شهدای حمام الترکمان و همچنین نیروهای ویژه وابسته به به جریان مستقل الغد است.

سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات با اشاره به پیوستن هزاران نفر از دختران و پسران جوان اهالی منطقه الشرقیه و بخصوص شهر الرقه به عملیات خشم فرات گفت: نیروهای ما برای آزادسازی شهر رقه و مبارزه با داعش در هر کجا کافی و آماده اند و راهبرد ما با حمایت مستقیم نیروهای ائتلاف بین المللی، آزادی رقه و مبارزه با داعش در جبهه های متعدد است.

وی با بیان اینکه هیچ هماهنگی با ارتش سوریه در خصوص عملیات خشم فرات صورت نگرفته گفت: تا زمانی که دمشق حقوق کردها در خصوص نظام فدرالی را به رسمیت نشناسد هیچ هماهنگی اتفاق نخواهد افتاد ما هم اکنون در حال مبارزه با داعش هستیم در خصوص امور داخلی آماده مذاکره صلح آمیز برای دستیابی به راه حل سیاسی هستیم.

شیخ احمد با اشاره به دستاوردهای بزرگ عملیات خشم فرات در آزادسازی مساحت گسترده ای از حومه های شرقی، غربی و شمالی شهر رقه گفت: صدها روستا، زمین کشاورزی، راه ها و ارتفاعات راهبردی آزاد شده و مواضع و مراکزی که خطوط دفاعی داعش محسوب می شدند آزاد شده است.

سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات افزود: در جریان حمله نیروهای سوریه دموکراتیک به الطبقه ده ها روستا، کشتزار و فرودگاه نظامی شهر آزاد شده و هزاران تروریست داعشی کشته و ده ها نفر از آنها دستگیر شدند.

شیخ احمد تاکید کرد: در جریان حمله به اطراف الطبقه مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی مین ها و خودروهای بمب گذاری شده به تصرف نیروهای سوریه دموکراتیک درآمده و هزاران غیرنظامی نیز از زیر یوغ داعش خارج شده و پس از تعقیب و گریز بقایای تروریست ها در روستاهایشان، غیرنظامیان توانستند به محل  زندگی خود بازگردند.

سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات آزادی ۱۳۷ زن و کودک ایزدی از چنگ داعش را از جمله دستاوردهای بزرگ نیروهای سوریه دموکراتیک دانست.

خواهان داشتن روابط بر پایه حسن همسایگی با ترکیه هستیم

شیخ احمد در خصوص تصمیم ترکیه برای ورود به نبرد رقه گفت: ترکیه کشور همسایه ماست و طی پنج سال گذشته با وجود همه تخلفاتی که ترکیه ای ها در قبال سوریه مرتکب شدند، ما جوابی نداده ایم و امیدواریم که حسن همسایگی اساس روابط باشد و در خصوص عملیات خشم فرات ما زنان و مردان رقه قدرت و امکانات آزادی شهرمان را داریم.

شیخ احمد در خصوص اوضاع نیروهای سوریه دموکراتیک پس از سرکوب داعش در رقه گفت: پس از آزادی رقه اهالی این شهر و حومه آن  مسئولیت حفاظت و اداره امور آن را از طریق شوراهای محلی برای تامین مایحتاج این منطقه برعهده می گیرند و آنها خودشان تصمیم ساز و اداره کننده شهرشان خواهند بود.

سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات تاکید کرد: این عملیات تحت هماهنگی و حمایت مستقیم هوایی و مشاوره های کارشناسان نظامی آمریکایی قرار دارد و نیروهای ویژه ای از ائتلاف بین المللی ضد داعش در نبردهای زمینی و هوایی مشارکت دارند.