دانشمندان نخستین کرم کشتی غول‌پیکر زنده در جهان را در فیلیپین کشف کردند.  به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، دانشمندان برای نخستین بار یک کرم کشتی غول‌پیکر زنده را در فیلیپین پیدا کردند. جزئیات این کرم که طول آن به ۱٫۵۵ متر و قطر آن ۶۶ سانتی متر است در یک مجله علمی آمریکایی منتشر شد. […]

دانشمندان نخستین کرم کشتی غول‌پیکر زنده در جهان را در فیلیپین کشف کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، دانشمندان برای نخستین بار یک کرم کشتی غول‌پیکر زنده را در فیلیپین پیدا کردند. جزئیات این کرم که طول آن به ۱٫۵۵ متر و قطر آن ۶۶ سانتی متر است در یک مجله علمی آمریکایی منتشر شد.

 این کرم تمام عمر خود را درون یک پوسته سخت و غوطه‌ور در گل (منبع تغذیه آن) زندگی کرده است. با اینکه دانشمندان از وجود چنین حیوانی آگاه بودند هرگز نمونه زنده آن مورد آزمایش قرار نگرفته بود.
با اینکه نام این موجود را «کرم کشتی» نامیده‌اند یک صدف دو کفه‌ای مانند حلزون به حساب می‌آید. این موجود مرموز بلندترین صدف دو کفه‌ای زنده است که تاکنون بشر شناخته است.
یک تیم از دانشمندان آمریکایی، فیلیپینی و فرانسوی اخیراً ۵ کرم کشتی غول‌پیکر را در جزیره «میندانائو» در فیلیپین پیدا کرده‌اند. این دانشمندان فیلمی را منتشر کردند که در آن پوسته این کرم با دقت برش داده می‌شود و این موجود از صدف خود که شبیه به یک لوله است خارج می‌شود.
این کرم به خانواده‌ای از کرم‌های کشتی تعلق دارد که بسیار کوچکتر از این نمونه هستند و از چوب پوسیده تغذیه می‌کنند. تمایز این کرم نه تنها به دلیل اندازه آن بلکه به دلیل تغذیه از گل و رسوبات دریایی است. در نتیجه این کرم باید نسبت به دیگر اعضای خانواده‌اش سیستم گوارشی کوچکتری داشته باشد. این کرم با استفاده از ماده‌‎ای که خودش ترشح می‌کند یک پوسته سخت از جنس کربنات کلسیم برای خود می‌سازد.
نکته نهایی درباره این کرم این است که او یک کلاه بسیار محکم برای پوشش دادن سرش می‌سازد و هرگاه لازم است رشد کند یا برای تغذیه از گل استفاده کند آن را دوباره جذب می‌کند.
پیدا شدن یک کرم کشتی غولپیکر زنده برای نخستین بار+ تصویر
پیدا شدن یک کرم کشتی غولپیکر زنده برای نخستین بار+ تصویر
پیدا شدن یک کرم غول‌پیکر زنده برای نخستین بار+ تصاویر
انتهای پیام/