تیم‌های گسترش فولاد و نفت تهران در حالی به مصاف هم می‌روند که تیم تبریزی تاکنون موفق به شکست نفت تهران نشده است. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، تیم‌های گسترش فولاد و نفت تهران از ساعت ۱۷:۴۵ روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم می‌روند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود […]

تیم‌های گسترش فولاد و نفت تهران در حالی به مصاف هم می‌روند که تیم تبریزی تاکنون موفق به شکست نفت تهران نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، تیم‌های گسترش فولاد و نفت تهران از ساعت ۱۷:۴۵ روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم می‌روند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم میزبان با ۳۳ امتیاز از ۲۷ بازی در رده دهم جدول قرارگرفته است. نفت تهران نیز با ۳۵ امتیاز رده ششم جدول لیگ برتر فوتبال را در اختیار دارد.

گسترش فولاد پس از شکست یک-صفر در دیدار با سپاهان اصفهان به استقبال این دیدار خانگی می‌رود و امیدوار است با کسب ۳ امتیاز مقابل نفت تهران، شکست برابر سپاهان را جبران کند. نفت تهران نیز پس از تساوی ۲-۲ در دیدار ۶ امتیازی با فولاد خوزستان به مصاف گسترش فولاد می‌رود.

شاگردان کمالوند در صورت برتری مقابل نفت، حداقل یک رده صعود می‌کنند. در آن‌سوی میدان نیز با توجه به اختلاف ۴ امتیازی با سپاهان، نفت تهران با برد مقابل گسترش فولاد، جایگاه خود را حفظ می‌کند و در بهترین حالت اختلاف امتیازی خود با زردپوشان اصفهانی را کاهش می‌دهد.

آبی‌های تبریز با ۱۵ تساوی، رکورددار تساوی در لیگ شانزدهم هستند. همچنین این تیم با دریافت ۲۴ گل در ۲۷ بازی، پس از پرسپولیس و تراکتورسازی، به همراه استقلال تهران سومین خط دفاعی قدرتمند لیگ را در اختیار دارد. در ۲۷ دیدار گذشته، پرسپولیس و تراکتورسازی به ترتیب ۱۰ و ۲۲ گل دریافت کرده‌اند.

گسترش فولاد و نفت تهران بر روی کاغذ شانس کسب سهمیه آسیایی دارند و باخت در این دیدار می‌تواند هر یک از این دو تیم را ناامید کند. گسترشی‌ها از ابتدای فصل برای حضور در رده ششم جدول رده‌بندی هدف‌گذاری کرده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید مقابل نفت به برتری برسند.

تاریخچه دیدار گسترش فولاد و نفت تهران

تیم‌های گسترش فولاد و نفت تهران تاکنون ۷ بار به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل آن ۴ برد برای نفت و ۳ تساوی بوده است. گسترش فولاد در حالی به کسب نخستین برد مقابل نفت امیدوار است که دو تیم ۳ بار نیز در تبریز به میدان رفته‌اند و گسترش فولاد تنها موفق به کسب ۲ تساوی شده است. یکی از ۳ دیدار دو تیم در تبریز هم با برد نفتی‌ها همراه بوده است.

دیدار گسترش فولاد و نفت تهران در دور رفت لیگ شانزدهم نیز با تساوی یک-یک به‌پایان رسید. در این دیدار سید محسن حسینی برای گسترش فولاد و رضا اسدی برای نفت گل زنی کردند. بازی‌های این دو تیم همیشه گل داشته است. در ۷ دیدار گذشته، گسترش‌ها ۶ و نفتی‌ها ۱۲ گل به ثمر رسانده‌اند.

عملکرد گسترش فولاد دربازی‌های خانگی

گسترش فولاد پیش از آغاز هفته بیست و هشتم لیگ برتر، ۱۳ بار در تبریز میزبان حریفان خود بوده است. شاگردان فراز کمالوند در این ۱۳ بازی ۵ برد، ۵ تساوی و ۳ باخت تجربه کرده‌اند تا با ۲۰ امتیاز، در رده نهم جدول بازی‌های خانگی لیگ شانزدهم قرار بگیرند. گسترشی‌ها در ۵ بازی اخیر خانگی خود ۲ برد و ۳ تساوی کسب کرده‌اند.

شاگردان کمالوند دربازی‌های خانگی خود ۱۲ گل به ثمر رسانده‌اند که عملکرد خوبی برای خط حمله این تیم نیست. اما عملکرد خط دفاعی گسترش فولاد دربازی‌های خانگی خوب بوده و با دریافت ۹ گل، به همراه تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا، دومین خط دفاعی قدرتمند دربازی‌های خانگی را در اختیار دارد. پرسپولیس با دریافت تنها ۲ گل، کمترین گل خورده دربازی‌های خانگی را در کارنامه دارد.

عملکرد نفت تهران دربازی‌های خارج از خانه

 نفت تهران تاکنون ۱۳ بار در خارج از خانه به میدان رفته است. شاگردان دایی در این ۱۳ بازی عملکرد ضعیفی داشته‌اند و با ۱۳ امتیاز در رده یازدهم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار دارند. این تیم در ۱۳ بازی خود ۲ برد، ۷ تساوی و ۴ باخت تجربه کرده‌اند.

عملکرد خط دفاعی و هجومی نفت تهران نیز در دیدارهای خارج از خانه ضعیف بوده است. مهاجمان نفت در ۱۳ بازی ذکرشده تنها ۱۲ گل زده و ۱۶ گل خورده در کارنامه دارند و به نظر می‌رسد روز سختی مقابل گسترش فولاد تجربه خواهند کرد.

نفت تهران در ۵ دیدار اخیر خود در خارج از خانه، یک برد، ۳ تساوی و یک برد تجربه کرده و در آخرین بازی خود با نتیجه یک-صفر مقابل سایپا شکست خورده است.

عملکرد گسترش فولاد و نفت در دور برگشت لیگ شانزدهم

گسترش فولاد و نفت تهران عملکرد مشابهی در دور برگشت لیگ شانزدهم داشته‌اند. شاگردان کمالوند در ۱۲ دیدار گذشته، ۲ برد، ۷ تساوی و ۳ باخت تجربه کرده‌اند و با ۱۳ امتیاز در رده یازدهم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار دارند.

شاگردان علی دایی نیز با افت محسوس در نیم فصل دوم، از ۱۲ بازی اخیر خود تنها ۱۲ امتیاز کسب کرده‌اند. در حال حاضر نفت تهران با کسب ۲ برد، ۶ تساوی و تحمل ۴ باخت، در رده دوازدهم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار گرفته است.

تفاضل گل دو تیم در دور برگشت نیز منفی است. گسترشی‌ها ۱۲ گل زده و ۱۳ گل خورده در کارنامه دارند، نفت تهران نیز ۱۰ گل زده و ۱۲ گل دریافت کرده است.

دیدار تیم‌های گسترش فولاد و نفت تهران، به‌صورت همزمان با ۶ دیدار دیگر، از ساعت ۱۷:۴۵، روز پنجشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز آغاز خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده رضا عادل خواهد بود.

گزارش از حامد زاهدی

انتهای پیام/