رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی گفت: وقتی برخی می‌گویند در کشور مشکلی نداریم و اقتصاد رونق دارد، مردم می‌بینند که سفره خالی است و بیکاری و فساد و حقوق نجومی و… رو به افزایش است. ‌ به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، محمدیوسف شاکری عصر امروز در نشست خبری که در دفتر […]

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی گفت: وقتی برخی می‌گویند در کشور مشکلی نداریم و اقتصاد رونق دارد، مردم می‌بینند که سفره خالی است و بیکاری و فساد و حقوق نجومی و… رو به افزایش است. ‌

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، محمدیوسف شاکری عصر امروز در نشست خبری که در دفتر تسنیم آذربایجان شرقی برگزار شد، حضور حداکثری مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تجلی اراده جمعی باید در تراز جمهوری اسلامی و سابقه تمدنی ایران اسلامی باشد تا به انتخاب اصلح برسند.

وی با تاکید بر اینکه منتخب مردم در هر انتخاباتی به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری باید امین و خادم مردم باشد افزود: امروز «تغییر» به خواست عموم مردم تبدیل شده است، برای بازاریان، کارگران، کشاورزان و عموم مردم، چیزی به نام چپ و راست مطرح نیست و به دنبال تأمین حداقل‌ها در اشتغال و مسکن و… هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عزت، کار، کرامت، آرامش و نشاط واقعی خواسته جدی مردم است گفت: آسایش باید به آرامش بیانجامد که این حرکت زمانی محقق می‌شود که انتخاب مردم صحیح باشد و به رفتار حکیمانه و عاقلانه رأی دهند.

شاکری با بیان اینکه بستر این انتخابات باید به گونه‌ای فراهم شود که انتخاب اصلح در تراز نظام باید محقق شود، ابراز داشت: انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باید به دور از سیاسی بازی و مچ گیری و موج آفرینی و حرکات احساسی بوده و انتخابی صورت گیرد که وضعیت موجود به نفع مردم تغییر یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید با آفریدن موج‌های احساسی ابتکار عمل را از دست مردم بگیریم، تصریح کرد: مردم می گویند به تغییر اساسی و بنیادی نیاز داریم و حجت‌الاسلام رئیسی چنانچه سوابقش نشان می‌دهد، توانمندی بالایی در مدیریت دارد و می‌تواند از همه مردم برای تغییر وضعیت موجود با حفظ کرامت مردم استفاده کند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حجت‌الاسلام رئیسی به دور از احساسات و به خاطر خدمت و همراهی با مردم برای کاهش آلام مردم کشور وارد عرصه شده است، ادامه داد: در این انتخابات به دست مردم تغییرات لازم در سطح عالی مدیریت کشور صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دروغ ممنوع است و حتی به خود نباید دروغ بگوییم، افزود: دادن وعده‌های دروغی که قابلیت اجرا ندارد زیبنده کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران نیست و باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم.

این مقام ارشد ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید فراجناحی از استعدادهایی که درحاشیه هستند و دلشان برای حل مشکلات مردم می‌تپد باید استفاده کنیم، ابراز داشت: باید در جهت تغییر مسیر غلط ساختارهای طراحی شده اقدام شود و در مناظرات این موضوع به طور جدی مطرح شد.

شاکری با اشاره به اینکه مردم به تغییر اصرار دارند و نظرسنجی‌ها هم این رویکرد را در مردم تأیید می‌کنند، ادامه داد: فارغ از تمام گروه بندی‌ها و جناح‌ها که حل مشکلات مردم را محدود می‌کند، باید برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم که به شدت تحت فشار دارند تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه عملکرد گذشته حجت‌الاسلام رئیسی توانمندی وی را به اثبات می‌رساند، گفت: ایشان فردی توانمند و موفق در عرصه‌های مدیریتی است که هیچگاه به عنوان طعمه به هیج مسئولیتی نگاه نکرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم شاخصه دارند و این مردم هوشیار در مناظرات به خوبی تشخیص دادند که چه کسی درد مردم را مطرح می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی از مردم قبل از مناظرات سؤال می‌کردی که به چه کسی رأی خواهی داد، پاسخ نمی‌دادند و هوشمندانه منتظر مناظرات بودند.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای انتخاب خود سنجه دارند، گفت: وقتی برخی می‌گویند در کشور مشکلی نداریم و اقتصاد رونق دارد، مردم می‌بینند که سفره خالی است و بیکاری و فساد و حقوق نجومی و… رو به افزایش است. آمارهای ارائه شده دولت با جیب مردم مطابقت ندارد.

شاکری با اشاره به اینکه با سیاست‌های غلط اقتصادی و فشارهای معیشتی، مردم به تک فرزندی روی آورده‌اند و سنت‌های دینی و ملی فراموش شده‌اند، ادامه داد: دروغ و ریا، بگومگوها و تنش‌های سیاسی در انتخابات ارزشی ندارد و باید به فکر حل مشکلات مردم بود. باید تحول مدیریتی بدون تخریب رقبا و با نقد منصفانه برای حل مشکل محرومان و فقرزدایی و کاهش شکاف طبقاتی باشد چراکه آسیب‌های اجتماعی با این شکاف‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه، از روند اجرایی اقتصاد مقاومتی در کشور انتقاد کرد و گفت: چرا با وجود تاکید مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی بعد از سالها عمل نشده است؟ نباید موضوعات فرعی ما را از اصل کار دور کند و اشتغال و اقتصاد و تولید سرلوحه برنامه‌های دولت باید باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۱۱ میلیون جوانِ در آستانه ازدواج داریم، افزود: با اجرای اقتصاد مقاومتی است که می‌توانیم مسکن و اشتغال جوانان را به سرانجام برسانیم، ضمن اینکه مبارزه با اشرافی گری و فساد و… باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد و تلاش همگی برای رفع فقر و ایجاد رونق و اشتغال باشد.

شاکری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حجت الاسلام رئیسی چه زمانی به آذربایجان شرقی سفر می‌کند؟ گفت: مقدمات سفر ایشان آماده است و حجت الاسلام رئیسی به شدت علاقه‌مند به سفر به استان است. تراز تبریز ملی است و باید سفر به تبریز هم با یک حرکت ملی باشد.

وی در پاسخ به انتشار پوستری از حجت الاسلام رئیسی و رئیس دولت اصلاحات در فضای مجازی، گفت: برخی فعالیت‌ها ممکن است خودجوش باشد ولی حرکت‌های رسمی از طریق خود ستاد انجام می‌شود. ستاد ما به رفتار حکیمانه معتقد است و به این امر دعوت می‌کنیم و از حرکات احساسی تبعیت نمی‌کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه فعالیت وی در زمینه انتخابات، افزود: با افتخار می گویم که رزمنده و بسیجی هستم، نزدیک به ۱۰ سال از سپاه بازنشسته شده‌ام و از مسئولیت‌های بخش خصوصی هم مرخصی گرفته‌ام و به عنوان شهروند عادی در ستاد فعالیت می‌کنم و محدودیتی ندارم.

وی در ادامه برنامه‌های حجت الاسلام رئیسی برای توسعه متوازن استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: آقای رئیسی تیم‌هایی دارد که اصلی‌ترین قابلیت‌های توسعه استان را احصا کرده و در قالب برنامه توسعه استانی در اختیارش قرار داده‌اند و در آذربایجان شرقی هم عمده‌ترین محدودیت‌های توسعه احضا شده و در ۱۰ محور مشخص برای رفع آن برنامه ریزی شده است.

شاکری با بیان اینکه در زیرساخت کشاورزی این استان کم توجهی شده است، ابراز داشت: تبریز جزو شهرهای صنعتی کشور است ولی تکنولوژی ما فرسوده شده که این در آینده نزدیک ده ساله تهدید است و باید صنعت استان نوسازی شود تا از جایگاه اصلی خود فاصله نگیرد. باید از ظرفیت مسیر جاده ابریشم برای توسعه صنعتی تبریز و استان استفاده کرد و با تبدیل به قانون جدی این موضوعات را حل کرد.

وی مهاجرت نیروی انسانی از استان را تهدیدی برای آذربایجان شرقی دانست و گفت: وضعیت مس سونگون زجر آور است که صنعت در استان ما است ولی خروجی معادن به کرمان می‌رود و آنجا به فرآورده تبدیل می‌شود و اشتغال زیادی را با خود می‌برد. مردم می‌پرسند کهدرآمد حاصل از این‌ها به کجا می‌رود و چگونه هزینه می‌شود، چرا باید اشتغال این منطقه در منطقه دیگری ایجاد شود و جوانان ما بیکار باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اتهام سوء استفاده حجت الاسلام رئیسی از خادمی امام رضا (ع) را مطرح می‌کنند، ابراز داشت: هر کس از خادمی امام رضا می‌خواهد برای استفاده از احساسات مردم نسبت به امام رضا استفاده کند، این پذیرفته شده نیست، برخی برای دنیا دین را معامله می‌کنند که نباید اینگونه باشد. تیم آقای رئیسی اجازه سوء استفاده را نمی‌دهد و قبل از آن آقای رئیسی خود این اجازه را نمی‌دهد.

شاکری با بیان اینکه متاسفانه در برخی ستادها علناً به امام رضا هتک حرمت شد، ادامه داد: اگر برخورد موقتی هم با او بشود، قبح این کار شکسته می‌شود و ممکن است این هتک حرمت‌ها ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۲۲ شهرستان ستادها ساماندهی شده‌اند، افزود: ستاد اصلی تنها یک ستاد است و آن هم ستاد مرکزی و بقیه به صورت مردمی و خودجوش اقدام به افتتاح ستاد کرده‌اند که در شهرستان‌ها ساماندهی شده‌اند.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در آذربایجان شرقی با اشاره به هزینه‌های هنگفت برخی کاندیداها در انتخابات، اظهار کرد: مردم زجر می‌برند از اینکه کسی برای انتخابات وامدار کسی باشد، این همه پول به ستادها از کجا می‌آید؟ ما در ستادها به کارهای ساده و صرفه جویانه اقدام می‌کنیم و مردم اگر در ستادی خواستند کاری بکنند خودشان هزینه می‌کنند ولی باید خطوط قرمز اصراف را رعایت کنند.

وی افزود: متاسفانه در اقدامی غیر اخلاقی بنرهای حجت الاسلام رئیسی از خیابان‌های تبریز جمع‌آوری شده و تا الان نزدیک به ۴۰ بنرما نیست شده است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

شاکری در پایان وضعیت حضور حجت الاسلام رئیسی در مناظرات را مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای رئیسی ریز و بم فسادهای برخی از آقایان را می‌داند ولی به هیچ عنوان در مناظرات چیزی را مطرح نکرد تا موج سازی غیر اخلاقی نکرده و عیب‌های آنها را پوشانده و اعتماد عمومی را خدشه دار نکرد.

انتهای پیام/