تبریز- استاندار آذربایجان شرقی در نخستین بازدید خود از روند عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن تبریز- میانه، از بهره‌برداری آزمایشی فاز نخست این پروژه در مسیر میانه تا بستان‌آباد در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی دیروز چهارشنبه هنگام این بازدید به خبرنگاران، گفت: این طرح، پیشرفت خوبی داشته است اما برای تکمیل مرحله دوم آن تا تبریز، نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد.

وی افزود: با وجود پیشرفت این طرح بزرگ، برخی نواقص از جمله تملک اراضی، پیشبرد آن را با مشکل مواجه کرده است و باید به زودی حل شود.

نماینده شرکت مجری طرح خط‌آهن تبریز- میانه هم گفت: چنان‌چه شرایط جوی، اجرای طرح را با مشکل مواجه نکند، تا سال آینده این طرح باید به ایستگاه خاوران برسد.

به گفته علی‌محمدزاده، برای تکمیل طرح، بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به همراه معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان از مراحل ساخت ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد بازدید کرد.

خط‌آهن تبریز- میانه از طرح‌های بزرگ و راهبردی حمل ‌و نقل کشور است که در ۱۰ قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول ۲۰۳ کیلومتر ساخته می‌شود.

با بهره‌برداری از این خط‌‌آهن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌بار به اروپا متصل شده و فاصله میان تهران تا تبریز از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمان، از ۱۳ ساعت به ۶٫۵ ساعت کاهش می‌ یابد.

طرح راه‌آهن تبریز- میانه از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن کنونی تهران- تبریز آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.