در راستای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برای برگزاری هرچه بهتر ویژه برنامه های فرهنگی هنری چهل سالگی انقلاب، ستادی را تحت این عنوان در محل حوزه هنری تشکیل داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، سرپرست حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بهترین ابزار برای معرفی و ارائه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و هنر می باشد، بر همین اساس ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان تشکیل یافت.

سید محمد حسین بلاغی افزود: حوزه هنری در چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در راستای افزایش و بهبود شاخص های فرهنگی هنری داشته است و برای اینکه بهتر بتواند دستاوردهای خود را نشان دهد، این ستاد شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حوزه هنری را امید هنر انقلاب عنوان کرده است، اظهار داشت: به این خاطر دستاوردهای فرهنگی و هنری حوزه هنری در هنر انقلاب بسیار بوده و برای معرفی آنها به جامعه اقدامات موثری انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های فراگیری برای چهل سالگی انقلاب در حوزه هنری آذربایجان شرقی تداریک دیده شده است، گفت: برنامه های فوق از یک سو در محتوا شامل چاپ و انتشار کتب مرجع و عمومی، تولید فیلم کوتاه، تولید آثار موسیقایی، تولید نمایش های ویژه چهل سالگی انقلاب می باشد و از سوی دیگر در حوزه تبیینی و نکوداشت از اساتید و هنرمندان پیشکسوت و متعهد انقلابی و همایش های چهل سالگی برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

بلاغی در ادامه افتتاح مجموعه های تخصصی حوزه هنری اعم از نگارخانه، پلاتو نمایش، برگزاری کارگاه های تخصصی از دیگر برنامه های حوزه هنری استان برای گرامیداشت چهل سالگی لانقلاب در نظر گرفته شده است که به مرور از طریق ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی به اطلاع عموم خواهد رسید.