جمهوری آذربایجان با صرف 3.64 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برای خرید تجهیزات نظامی ، هفدمین خریدار سلاح جهان در سال 2017 بوده است .

به گزارش شرح آنلاین به نقل از پایگاه خبری رپورت، سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) به تازگی با انتشار گزارشی رتبه کشورها در زمینه خرید سلاح و تجهیزات نظامی را اعلام کرد .

بنا به این گزارش ، عمان ، سودان جنوبی و عربستان سه کشور نخست جهان از لحاظ خرید سلاح هستند.

در این فهرست ، رتبه بندی کشورها در خصوص خرید سلاح ، بر اساس نسبت بودجه اختصاص یافته برای خرید تجهیزات نظامی به تولید ناخالص داخلی انجام گرفته است.

عمان با اختصاص رقمی معادل ۱۳٫۷۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور از محل بودجه سال ۲۰۱۷ به خرید تجهیزات نظامی ، در رتبه نخست کشورهای خریدار سلاح قرار گرفته است .

سودان جنوبی با هزینه ۱۰٫۹۳ درصد و عربستان با صرف ۹٫۸۵درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برای خرید تجهیزات نظامی به ترتیب در رده دوم و سوم این فهرست قرار گرفتند .

کشورهای کنگو با هزینه کردند ۷٫۱۷ درصد ، الجزایر با ۶٫۵۵ درصد ، امارات متحده عربی با ۵٫۶۶ درصد ، رژیم صهیونیستی با ۵٫۶۴ درصد ، روسیه با ۵٫۴۰درصد ، کویت با ۴٫۸۳ درصد و لبنان با ۴٫۷۶ درصد تولید ناخالص داخلی در میان ۱۰ کشور عمده خریدار تجهیزات نظامی قرار دارند .