رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتقادات گزنده ژنرال بازنشسته ارتش این کشور از سیاستهای او در قبال سوریه، در یک پیام توئیتری وی را هواخواه هیلاری کلینتون خواند که توسط اوباما از کار برکنار شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از راشاتودی، در حالی که دو روز پیش «استنلی مک کریستال» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ضمن انتقاد از سیاست ترامپ در قبال سوریه و افغانستان، رئیس جمهور آمریکا را فردی «دروغگو و بی اخلاق» خواند؛ ترامپ نیز در واکنش به این انتقادات در یک پیام توئیتری مدعی شد که مک کریستال همواره یکی از «هواخواهان پروپاقرص هیلاری [کلینتون]» بوده است.

ترامپ همچنین با اشاره تلویحی به برکناری ژنرال مک کربستال توسط باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۲ با الفاظی توهین آمیز و رکیک مدعی شد که مک کریستال «همچون یک سگ از مقام خود اخراج شد!»

ترامپ در این پیام توئیتری مدعی شد که آخرین مأموریت محوله به مک کریستال یک «شکست کامل» بود و اینکه اخراج مک کریستال در واقع تلاشی بود از سوی اوباما برای تقویت «یکپارچگی» در استراتژی دولت آمریکا نسبت به افغانستان.

گفتنی است که «استنلی مک کریستال» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس پیشین ناتو در افغانستان روز یکشنبه در گفتگو با شبکه اِی بی سی در انتقاد از تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» برای کاستن از حضور نظامی آمریکا در افغانستان و سوریه گفت: «اگر شما [ابزار] نفوذ آمریکا را خارج کنید؛ به احتمال بسیار با بی ثباتی بیشتر مواجه شده و البته برای آمریکا نیز هدایت رویدادها دشوارتر خواهد شد».

وی در ادامه مدعی شد: «این بحث وجود دارد که ما نیروهایمان را خارج کنیم و به منطقه اجازه دهیم که اداره امور خود را برعهده بگیرد. این مسئله ظرف ۵۰ یا ۶۰ سال گذشته به خوبی انجام نشده است».

این کهنه سرباز ۶۴ ساله ارتش آمریکا که پیشتر گفته بود برای دولت کنونی این کشور کار نخواهد کرد، گفت که فکر نمی کند ترامپ حقیقت را بگوید و تأیید کرد که وی «فردی بی اخلاق و ناباب» است.

شایان ذکر است که اوایل دسامبر ۲۰۱۸، دونالد ترامپ ضمن اعلام برنامه کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، دستور خروج دو هزار نیروی نظامی آمریکا در سوریه را صادر کرد.