قائم مقام شهردار تبریز گفت: هرچند امروزه مشکلات اقتصادی شدیدی وجود دارد اما تاکید شورا و شهرداری بر این است که این مشکلات مانع انجام وظایف شهرداری تبریز نشود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، رسول موسایی با حضور در برنامه «شهریمیز» اظهار کرد: مجموعه شهرداری تبریز در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور پررنگی دارد و از مدت‌ها قبل جلسات هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر عزاداری‌های محرم در سطح شهر برگزار می‌کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم اخیر، آماده‌سازی سیمای شهر برای ماه محرم بود که سازمان‌های مختلف شهرداری در این خصوص وظایفی بر عهده داشتند و دخیل بودند که خوشبختانه توانستیم این وظایف را به نحور احسن انجام دهیم.

قائم مقام شهردار تبریز همچنین درخصوص هماهنگی دسته‌جات حسینی و هیئت‌های عزاداری ماه محرم تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، شهرداری تبریز برای ایام محرم برنامه‌های ویژه‌ای داشت تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین یادآور شد: هرچند که مردم بافرهنگ و دوستدار محیط زیست ما برای پاکیزگی شهر در ایام محرم کوشا بودند، اما حجم زباله‌هایی که در این ایام تولید می‌شد بیش‌تر بود و به همین خاطر خدمات شهری ۲۴ساعته مشغول خدمت به مردم بودند.

موسایی خبر داد: برنامه‌های ویژه شهرداری تبریز تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و در حوزه فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم. همچنین موکب شهرداری تبریز در کربلا، میزبان زائران حسینی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: شهرداری تبریز برای بازگشایی مدارس برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس دارد.

قائم مقام شهردار تبریز عنوان کرد: سهولت دسترسی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اولین اولویت ما در جلساتی بود که برای بازگشایی مدارس تدارک دیدیم. افزایش ساعت کاری مترو از ساعت ۱۷ به ۱۹، تعمیر و خریداری چندین دستگاه اتوبوس، از اقدامات شهرداری تبریز برای بازگشایی مدارس است.

موسایی با اشاره به اینکه تامین امنیت و نظارت کافی بر سرویس مدارس یکی از دغدغه‌های اولیا دانش‌آموزان است، گفت: با حضور نمایندگان پلیس راهور، آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز، جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم که اولیا محترم از سرویس‌هایی برای ایاب و ذهاب فرزندان‌شان استفاده کنند که دارای برچسب نظارت بوده و با هماهنگی مدرسه معرفی می‌شوند.

قائم مقام شهردار تبریز در بخش پایانی سخنان خود درباره پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز اظهار کرد: در بحث بودجه‌بندی سال ۹۷، چیزی که بیش‌تر مطرح بود اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در سطح شهر بود.

وی بیان کرد: هرچند اقدامات عمرانی نیاز است و ما در این حوزه فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهیم، اما اکنون در حوزه خدمات شهری نیز تمرکز ویژه‌ای داریم و از لحاظ کمی و کیفی سعی در بهبود این خدمات داریم.

موسایی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مشکلات شدید اقتصادی وجود دارد، اما این باعث نمی‌شود که شهرداری تبریز در انجام وظایف و خدمات برای شهروندان کم‌کاری کند. تاکید شورا و شهرداری بر این است که مشکلات اقتصادی بر خدمات شهرداری تاثیر نگذارد و همچنان به انجام وظایف خود بپردازیم.