مردم همیشه در صحنه تبریز، فردا بار دیگر به خیابان ها می آیند تا بیزاری شان را از ظلم و زورگویی مستکبران فریاد بزنند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، رودی از ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، رودی از ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و رودی دیگر از ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نشات گرفته و به هم پیوستند تا دریایی به نام انقلاب اسلامی ایران تشکیل شود. دریایی که به پای نهال نظام جمهوری اسلامی ایران ریخت تا امروز بعد از ۴دهه، شاهد درختی تنومند و مستحکم باشیم.

تبعید حضرت امام خمینی (ره) از قم به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، ۳ رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند. این ها دلایل خوبی بودند که ۱۳آبان «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده شود.

«سیزده آبان روز بسیار مهمى است؛ به یک معنا روز دانش‌آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استوارى ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است.» این بخشی از فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان است.

اما امسال ۱۳آبان، علاوه بر اهمیت هایی که در سال های گذشته برای ملت ایران داشت، یک اهمیت تازه دارد و آن هم پاسخ دادن به نقشه های تازه و شوم دشمن است. مصادف شدن اعمال تحریم های آمریکا علیه کشورمان ایران در این روز که مردم برای فریاد ضد استکباری به خیابان ها می آیند، فرصت خوبی است که پاسخ های کوبنده ای به دشمن بدهیم، که بگوییم «ظلم بر زمین نمی ماند»، که بگوییم «مرگ بر آمریکا.»

۱۳آبانی دیگر

فردا در سراسر کشور، مردم از هر کوچه و خیابان همچون رودهایی به هم پیوسته در مراکز شهرها به هم خواهند پیوست تا اقیانوسی از حماسه ها را در مقابل دید جهانیان قرار بدهند. فردا تمام شهرهای ایران از جمله تبریز، شاهد یک ۱۳ آبان متفاوت تر و باشکوه تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی می گوید: «امسال مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بسیار متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود چرا که امسال دشمن درجه یک ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی شیطان بزرگ آمریکای خون آشام با جنگ تمام عیار رسانه ای، روانی و عملیاتی و تحریم اقتصادی و تهدید، درصدد ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی و ناامید کردن ملت ایران از اهداف پیش روی خود و تفرقه انداختن بین ملت و حاکمیت بوده و ادعا می کنند که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را از زبان ملت ایران قطع و چهلمین سال انقلاب اسلامی را در کام ملت ایران تلخ خواهند کرد.»

او بیان می کند: «مردم ولایتمدار ایران اسلامی در روزهای اخیر با خلق حماسه های بی نظیری همچون تاسوعا و عاشورای حسینی با شعار “هیهات منّاالذله”، رزمایش چندصدهزار نفری بسیجیان با شعار “اقتدار عاشورایی” و حماسه پیاده روی اربعین با شعار” حب الحسین یجمعنا” عشق و ارادت خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ثابت کرده اند و ان شاءالله در روز ۱۳ آبان امسال که چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران است با افتخار به گذشته و امید به آینده و با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به صحنه خواهند آمد.»

اعتماد به جوانان، راه برون رفت از مشکلات فعلی

هرچند امروزه کشور ما با مشکلات اقتصادی مواجه است، اما سوال اینجاست که آیا اطاعت کردن از زورگویی های آمریکا، راه برون رفت از مشکلات است؟

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز معتقد است که «راهکار برون‌رفت از مشکلات فعلی جامعه، بویژه مشکلات مدیریت شهری، اعتماد به جوانان است.»

او می گوید: «یوم الله ۱۳ آبان صف آرایی استکبار تا بن دندان مسلح در برابر آزادی خواهان استکبارستیز بود، دانشجویان و دانش آموزانی که در همیشه تاریخ ایران قوه محرکه حرکت های اجتماعی و سیاسی بودند با دستان خالی اما دل های مملو از عشق به امام امت و آموزه های اسلامی، دست به کاری بزرگ زدند و خانه پوشالی دشمن زبون را درهم کوبیدند و اینگونه است که ایران اسلامی همیشه به فرزندان انقلابی خود می بالد.

بی‌گمان شهرداری‌های کشور نیز تحت تاثیر مشکلات فعلی جامعه قرار گرفته اند، اما در مجموعه مدیریت شهری مطمئنیم با اتکا به توانمندی جوانان امروز می‌توانیم از سد مشکلات عبور کنیم.

شهردار کلانشهر تبریز به مشکلات شهرداری ها نیز اشاره می کند: «بی‌گمان شهرداری‌های کشور نیز تحت تاثیر مشکلات فعلی جامعه قرار گرفته اند، اما در مجموعه مدیریت شهری مطمئنیم با اتکا به توانمندی جوانان امروز که همچون جوانان اوایل انقلاب دل در گرو این انقلاب و سرزمین دارند، می‌توانیم از سد مشکلات عبور کنیم، چون یقین داریم از دل محدودیت‌ها انسان هایی بزرگ و اندیشه های عظیم متولد می‌شود.»

او از تمام جوانان و دانشجویان برای یافتن راهکار خدمت رسانی بهتر به شهروندان محترم و برون‌رفت از مشکلات فعلی، دعوت به هم اندیشی، همکاری و البته حضور پرشور در عرصه هایی همچون ۱۳ آبان می کند.

آمادگی شهرداری تبری برای برگزاری هرچه باشکوه تر یوم الله ۱۳ آبان

حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز از آمادگی شهرداری برای برگزاری هرچه باشکوه تر یوم الله ۱۳ آبان خبر می دهد.

او می گوید: «با توجه با شرایط حساس کشور و تقارن با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال مورد توجه ویژه بوده و باشکوه‌تر از سال های قبل برگزار می شود.»

حجت الاسلام حمیدی همچنین اضافه می کند: «امسال به رغم توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام، راهپیمایی اربعین باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شد.»

او مناسبت‌هایی مانند ایام الله ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن را عرصه نمایش اقتدار و دلبستگی مردم به نظام اسلامی می داند.

حمیدی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز مسئولیت کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری مراسم یوم الله ۱۳ آبان را برعهده دارد، تصریح می کند: «فضاسازی و تبلیغات محیط شهری، هویت بخشی سیمای بصری مناطق دهگانه شهری با بهره مندی محتوایی از آموزه‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ظرفیت های تبلیغی شهر از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این روز است.«

او با تاکید بر حضور حداکثری همکاران شهرداری و سازمان های تابعه در راهپیمایی ۱۳ آبان، بیان می کند: «راهپیمایی ۱۳ آبان و حضور گسترده و باشکوه ملت ایران و مردم همیشه در صحنه تبریز جلوه گر روحیه استقلال ملی و هویت انقلابی شهروندان خواهد بود.«

فردا بار دیگر ملت ایران، مقابل زورگویان و کشورهای مستکبر خواهند ایستاد. فردا دانش آموزان این سرزمین، در قامت بزرگ مردانی کوچک، فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و فردایی برای فرداهای ایران رقم خواهد خورد.