معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خواستار آن شد که پروژه های قطار شهری به مناطق متراکم و کم برخوردار توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، محمدحسین اسحقی در جلسه کمیته فنی شهرداری تبریز که درباره بررسی تغییر کریدر خط ۳ قطار شهری برگزار شد، اظهار کرد: همکاری مجموعه سازمان قطار شهری با شهرداری تبریز، همواره موجب رخ دادن اتفاقات خوب شده است.

وی در ادامه درباره مکان قرارگیری یکی از ایستگاه های خط ۲ قطار شهری تبریز در ناحیه بازار و مرکز شهر گفت: علی رغم اصرارهایی که شد، ما اجازه ندادیم که ایستگاه در بافت شهری مابین سه راه امین و تربیت قرار بگیرد چراکه تملک در آن منطقه کار دشواری بود.

اسحقی خاطرنشان کرد: منافع شهرمان برای ما بیش تر از منافع شخصی اهمیت دارند و اجازه نمی دهیم هرگز کسی بدون توضیح منطقی و عقلانی کاری انجام بدهد.

وی همچنین درباره مباحث پیرامون تغییر کریدر خط ۳ قطار شهری تبریز عنوان کرد: هدف عمده از برنامه های حمل و نقل این چنینی این است که مرکز شهر را زنده کنیم و بتوانیم به نقاط کم امکانات و پرتراکم شهر خدمات رسانی بیش تر و بهتری داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز یادآور شد: بزرگ ترین کار کمیته های شهرداری، ضمن هماهنگی بین سازمان ها و مناطق، سنجش ارزش هاست.

وی افزود: معمولا در کمیته، پروژه ها مهندسی ارزش می شوند و هر پروژه ای که مهندسی ارزش نشود، نتیجه مطلوبی نمی دهد. این را هم نباید فراموش کرد که هر پروژه ای که بیش تر مورد بحث و بررسی اعضا قرار می گیرد، نشان می دهد که علاقه اعضای کمیته به آن بیش تر است.