شهردار کلانشهر تبریز آموزش را اساس توسعه شهرها دانست و از تدوین و انتشار ۲۶ کتاب در حوزه آموزش و فرهنگ شهروندی از سوی شهرداری تبریز برای دانش آموزان و مدرسین خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و امور اجتماعی اظهار کرد: توسعه شهرها تنها با آموزش صحیح میسر می شود.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز با همکاری دستگاه های مربوطه، سعی می کند آمو زش شهروندی را از مدارس شروع کند و در این راستا در حال حاضر ۲۶ کتاب برای مدرسین و دانش آموزان در حوزه آموزش های شهروندی از سوی شهرداری تبریز تدوین و منتشر می شود که چنین اتفاق منسجمی برای اولین بار در کشور صورت می گیرد.

شهردار کلان شهر تبریز توضیح داد: هرچند ما خودمان با تجربه و تمرین مهارت های شهروندی را کسب کرده ایم اما امروز باید سعی کنیم برای دانش آموزان، مهارت های شهروندی را به صورتی جدی آموزش بدهیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه تشریح کرد: چندین سال است که در جوامع توسعه یافته آموزش با بازی اتفاق می افتد و این آموز ش به مراتب از آ موزش با کتاب و دفتر، ماندگارتر است.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم موضوعات دینی و اعتقادی را نیز با موضوعات اجتماعی ترکیب کنیم و این از سن نوجوانی و جوانی باید انجام شود.