فرماندار هشترود گفت: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی بزرگترین واحد تولید فولاد بخش خصوصی در شهرستان هشترود اخذ شده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، امین امینیان صبح امروز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برگزار شد، بیان داشت: خوشبختانه با مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه اشتغال در شهرستان هشترود توانسته‌ایم اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات پایدار روستائی و تسهیلات اشتغال فراگیر برای ۶۷ طرح ایجادی، توسعه ای و تکمیلی جذب کنیم و رتبه پنجم استانی را در بین شهرستان‌های استان داشته باشیم.

فرماندار هشترود ابراز امیدواری کرد در طی هفته‌های آینده با تکمیل مراحل طرح‌های در دست اقدام که در مرحله پرداخت وام هستند شهرستان وضعیتی بهتر از وضعیت فعلی را تجربه کند و گفت: لازمه این کار اقدام حمایت‌گرایانه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در قِبل افرادی است که پرونده آن‌ها تکمیل شده و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند،

امینیان افزود :بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بستر و زمینه‌های لازم برای مرحله دوم پرداخت‌ها را در شهرستان فراهم کنند تا به محض تامین اعتبار شهرستان بتواند تسهیلات مورد نیاز خود را جذب نماید.

وی تاکید کرد :نظارت بر اجرای درست طرح‌ها در راستای اهدافی که برای طرح در خصوص تولید، اشتغال‌زایی و نهایتا توسعه شهرستان در نظر گرفته شده باید به صورت جدی وجود داشته باشد، ۶۷ طرح موجود لیست‌بندی شده و بازدیدها بصورت مرتب و مستمر وجود داشته باشد و بازخورد بازدیدها به استان گزارش شود.

خبر خوش فرماندار در این جلسه اتمام اخذ مجوز برای راه‌اندازی بزرگترین واحد تولید فولاد کشور توسط بخش خصوصی در شهرستان هشترود بود.

 وی گفت :خوشبختانه این پروژه در مرحله واگذاری زمین می باشد و در دهه فجر کلنگ‌زنی این پروژه انجام خواهد شد و قادر خواهد بود سالانه تولیدی بالغ بر یک میلیون تن فولاد داشته باشد.

امینیان ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۸ شاهد تحول عظیم در راستای توسعه شهرستان باشیم.