حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی ادعای شکنجه یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه گفت: اسماعیل بخشی در اعترافاتی که پخش شد اعلام می‌کند وابسته به یک حزب کمونیستی کارگری است که سیاستش هم گسترش اعتراضات است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی ادعای شکنجه یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه گفت: اسماعیل بخشی در اعترافاتی که پخش شد اعلام می‌کند وابسته به یک حزب کمونیستی کارگری است که سیاستش هم گسترش اعتراضات است.

ادعای اسماعیل بخشی توسط هیات ویژه قضایی بررسی می شود

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایلنا، علی اکبر بختیاری (رییس دفتر دادستان کل کشور) اعلام کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعاها درباره شکنجه اسماعیل بخشی یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و امروز برای رسیدگی به موضوع در استان خوزستان حضور دارند.

از قرار معلوم این کارشناسان که سه نفر هستند در دادگستری شوش حاضر شده و در حال بررسی ادعای اسماعیل بخشی هستند.

همچنین اعضای این هیات ویژه، هرگونه اظهارنظر درخصوص ادعای شکنجه کارگر هفت تپه را به بعد از بررسی کارشناسی موکول کردند.

اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شوش پس از جریان اعتراضات کارگران این شرکت، در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد که در دوران بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته است که این ادعا در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب داشت.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این ادعا به دادستان کل دستور داد با اعزام تیمی مستقل به منطقه، ابعاد مختلف این حادثه را بررسی کند.

به گفته حسام الدین آشنا (مشاور رئیس جمهوری) رسیدگی به ادعای خشونت علیه کارگر بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با دستور صریح رئیس جمهوری با سرعت و دقت انجام خواهد شد.