مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس مدیران ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهرها، گفت: ایجاد این دبیرخانه منجر به تدوین چارت تشکیلاتی و برگزاری جلسات مستمر جهت تعامل هر چه بیشتر بین کلانشهرها می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، سعید حاجی زاده در بیست و هشتمین اجلاس مدیران ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهرهای کشور که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: برپایی مستمر و مداوم این اجلاس ها می تواند موجب تعامل بیشتر بین کلانشهرهای کشور در زمینه توسعه حوزه ارتباطات باشد.

وی برپایی چنین نشست هایی را اقدامی خوب در راستای انتقال تجربه استانهای مختلف دانسته و گفت: مثلا ما رویدادی مثل تبریز ۲۰۱۸  را سپری کردیم که به نظر شخص من این رویداد بسیار مثبت بود و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد که پیش از این اتفاق نیافتاده بود ولی در هر حال به مراتب از این بهتر هم می توانست برگزار شود.

حاجی زاده افزود: نمونه ای خوب از این تعامل مثبت را می توان در موضوع تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد به طوری که با همکاری خوب بین کلانشهرها ، تبلیغات گسترده ای جهت معرفی این رویداد بزرگ را شاهد بودیم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ظرفیت های تبلیغاتی موجود در شهرهای مختلف می تواند بستری خوب برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای دیگر باشد.

حاجی زاده افزود: همچنین برگزاری کمپین های مشترک در کلانشهرها به طور همزمان می تواند به صورت اقدامی واحد بسیار قابل توجه باشد.

وی با اشاره به برخی از این همکاری و برنامه های مشترک، گفت: در همین راستا با شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری منعقد شد و در گام نخست به دلیل وجود مقبره صائب تبریزی در اصفهان مراسم بزرگداشت مشترکی برای این شاعر بزرگ در تابستان امسال برگزار شد که در همین جا از همکاری خوب اصفهان تشکر می کنم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز همچنین ادامه داد: در این بین در روز شیراز با شهرداری شیراز همکاری داشتیم که تمامی این رویدادها باعث کسب تجربیات تازه بین کلانشهرها شد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد:  به عقیده بنده روابط خوب بین کلانشهرها می تواند به برگزاری هر چه بهتر برنامه هایی مثل هفته های فرهنگی، شب های فرهنگی و… کمک کند.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های گردشگری دیگر کلانشهرها، اظهار داشت: به طور مثال در مناسبت های بزرگی مثل عید نوروز می توان از این ظرفیت مهم استفاده کرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه ارتباطات بین الملل و خواهر خواندگی را بخشی عقیم و غیر فعال عنوان کرد.

حاجی زاده با بیان مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیما، تصریح کرد: این همکاری در قالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی از طریق برقراری ارتباط رادیویی تلویزیونی به ویژه در مناسبت های مختلف و پخش روزانه ۴۰ دقیقه برنامه تلویزیونی با عنوان تبریزیم و…در شبکه استانی سهند ادامه دارد.

به گفته حاجی زاده، برگزاری چنین نشست هایی می تواند برای انتقال تجاربی که حاصل شد و احیانا آزمون و خطاهای آن  برای شهرهایی که چنین عنوان هایی را در آینده کسب می کنند مثمرثمر باشد.

 مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز با قدردانی از میزبانی خوب تهران برای برگزاری این اجلاس، اظهار داشت: معمولا در این نشست ها مطالب کلی مطرح می شود ولی تفاوت این اجلاس برپایی چند کارگاه آموزشی مفید در حاشیه آن بود.

وی همچنین بر ضرورت تداوم این نشست ها به میزبانی استانها در راستای انتقال تجربه ها و بیان مشکلات تاکید کرد.

حاجی زاده با اشاره به موضوع انتقال تجربه بین کلانشهرها، تصریح کرد: مثلا موضوع ساختمان  پلاسکو تجربه تلخ و گرانسنگی بود که تجارب آن در قالب اطلاع رسانی در زمان بحران و به بیانی دقیق تر خبرنگاری بحران می تواند به دیگر شهرها هم منتقل شود.