نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بهترین جشن برای چهل سالگی انقلاب تبیین دستاورهای نظام اسلامی است که باید نیروی ارزشی و انقلابی در زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار انجمن های اسلامی نواحی و مساجد تبریز با بیان اینکه جشن های پیروزی انقلاب باید محتوای تبیینی داشته باشد، گفت: امسال با توجه به هجمه های سنگین استکبار جهانی علیه نظام اسلامی باید جشن های دهه فجر با محوریت تبیین دستاورد های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با شکوه تر از هرسال برگزار شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز قیام مردم قم علیه رژیم منحوس پهلوی در سال ۵۶ گفت: بصریت دینی و ملی مردم قم در آن تاریخ با خیزشی انقلابی از سوی ملت آذربایجان پیگیری شد، که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب حرکت مردم تبریز حرکتی طوفانی بود و امروز با همان بصیرت و زمان شناسی بلوغ ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت.

وی ۴۰ سال را نشانه بلوغ، نشاط و شادابی دانست و گفت: رسالت مردم انقلابی و نیروهای ارزشی در تبیین دستاوردهای نظام اسلامی باید ابتکاری و جهادی باشد، همانطوریکه انجمن های نواحی و مساجد تبریز از امروز به مدت ۴۰ شب و تا ۲۹ بهمن در محلات گوناگون ویژه برنامه انقلاب را در این سنگرهای دینی و بصریت افزایی برگزار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به جایگاه مساجد در نظام اسلامی گفت: عنوان مثال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد، بعنوان پایگاه های فرهنگی و دینی نخبگان قرآنی و حافظان و قاریان کلام حق را تربیت و تحویل جامعه داده است که در تبیین آموزه های قرآنی نقشی بی بدیل و ممتاز ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تبیین وظایف روحانیت و نیروهای ارزشی در قبال انقلاب اسلامی گفت: هوشیاری و تداوم مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل باید بعنوان اولویت اول نیروهای انقلابی در برابر دشمنان نظام اسلامی باشد چرا که غافلگیری آنها از پیروزی انقلاب در سال ۵۷ باعث شده آمریکا در دشمنی با ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و دست بردار نباشد.

امام جمعه تبریز اقدام پیشگیرانه برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام را از دیگر اهداف نیروی های ارزشی و انقلاب برشمرد و گفت: عدم وابستگی ملت ایران به غرب و شرق در حوزه های مختلف دشمنان را بر آن داشته تا در مقابل نظام اسلامی صف آرایی کنند از این رو باید هر کس در هر مسئولیتی که هست و به اندازه وسع و اختیاراتی دارد با اقدامی جهادی در مقابل زیاده خواهی ها بایستد.

وی رسالت سنگین دیگر نیروی های انقلابی را در مقطع کنونی از عمر با برکت نظام اسلامی بصریت افزایی و افزایش امید در دل مردم دانست و ادامه داد: هر چند مشکلات اقتصادی و معیشتی، زندگی مردم تحت تاثیر قرار داده اما باید بدانیم آینده خطرناک نیست و به حوا و قوه الهی از این شرایط نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه البته امیدوار بودن مردم به آینده به معنی شانه خالی کردن مسئولان از مسئولیت ها نیست، تصریح کرد: مسئولان نظام باید با اقدامی جهادی در جهت رفع مشکلات و معضلات امید و نشاط را در جامعه حاکم و جاری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت بصیرت در برهه های حساس ادامه داد: نباید با بی بصیرتی ادبیات گفتاری و رفتاری ما نا امیدی ها را به جامعه تزریق کند و مسئولان هم دچار لغزش شوند و ناخواسته به توطئه های دشمنان کمک کنند.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: نیروهای ارزشی و انقلابی با تبیین اهداف و مبانی انقلاب باید استقلال نظام، عدالت طلبی و مطالبه گری را با حفظ روحیه وحدت و یکپارچگی به گفتمانی فراگیر تبدیل کنند.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی گفت: در میدان جنگ نرم نباید به دشمن جاخالی داد، بلکه باید با بدست گرفتن ابتکار عمل به شبهات فکری مردم پاسخ گفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وحدت و یکرنگی جامعه اسلامی گفت: همان طوریکه رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس با سلاح ایمان و با اتحاد و انسجام بر دشمنان فائق آمدند، امروز نیز نیاز اصلی جامعه ما وحدت و همدلی است تا در خنثی سازی توطئه های دشمنان پیروز میدان باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نهادینه کردن گفتمان ولایت فقیه و اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف نیروهای ارزشی و انقلابی در مقطع کنونی دانست و گفت: باید با صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن سخنرانی های حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز را که در واقع دستورالعملی اجرایی و فرمان به آحاد جامعه است در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه تبریز بهترین جشن ۴۰سالگی انقلاب را تبیین دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: ترویج اندیشه های اسلام ناب محمدی، اندیشه های امام راحل و اهداف بلند مقام معظم رهبری و همچنین تشریح و تبیین پیشرفت های بدست آمده در حوزه های مختلف کشور محوریت جشن های پیروزی انقلاب باید باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه گفتمان انقلاب را با همت انجمن های نواحی و مساجد به گفتمانی فراگیر تبدیل می کنیم، گفت: ویژه برنامه های ۴۰سالگی انقلاب در مساجد با محوریت متنوع گفتمانی، بصیرت افزایی و خدمت رسانی و با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده به اجرا در می آید.

وی افزود: بیان دستاورد های ۴۰ ساله انقلاب در واقع تکریم خون پاک شهیدان و ۴ دهه ایثار و مجاهدت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های دشمنان است.