عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: طی نشست بعدی هیأت نظارت موضوع سلمان خدادادی و حواشی ایجاد شده را بررسی کرده و از شخص او نیز توضیح خواهیم خواست.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حواشی ایجاد شده در باره خودکشی دختر جوان و ارتباط آن با یک نماینده مجلس در فضای مجازی اظهار داشت: تا این لحظه گزارش در این خصوص به ما داده نشده و در حد همان مطالبی است که در فضای مجازی منتشر شده است.

وی افزود: اطلاعات ما فقط در حد مطالبی است که در فضای مجازی پخش شده است حال اگر گزارشی دال بر این موارد بدست ما برسد بررسی خواهیم کرد تا به صحت و سقم این موضوع پی ببریم.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال مواردی در این خصوص گفته می‌شود بنابراین اگر گزارشی مبنی بر این موضوع به هیات نظارت برسد ما حتما آن را بررسی خواهیم کرد چرا که هنوز در باره اصل ماجرا و درست بودن آن اطمینان ندارم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: چنانچه گزارشی درباره سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده ملکان به ما در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شود قطعا این موضوع به صورت خاص و ویژه بررسی خواهد شد اما تاکنون چیزی به دست ما نرسیده است.

سلیمی با بیان اینکه اگر نماینده و یا هر شخص حقیقی دیگری درباره این موضوع و نماینده ملکان شکایتی دارد می‌تواند شکایت و همچنین مستندات خود را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کند تا ما آن را به صورت جدی بررسی کنیم، گفت: البته در همین رابطه تاکید می‌کنم که کلیه اطلاعات واصله به هیات نظارت از سوی افراد کاملا محرمانه خواهد بود.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ما در اینگونه موارد فقط به شکایت نمایندگان رسیدگی نمی‌کنیم و هر کسی از مردم عادی هم شکایتی در این خصوص داشته باشند می‌توانند به هیات نظارت ارائه کنند چرا که این هیات کلیه شکایات و گزارشات واصله را درباره رفتار نمایندگان مجلس بررسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما ده‌ها مورد از شکایات اشخاص حقیقی درمورد نمایندگان داشتیم و آنها را هم بررسی کردیم بنابراین در این خصوص هم اگر شخص یا اشخاصی هرگونه شکایت و یا مستندات و مدارکی دارند می‌توانند به ما ارائه کنند تا ما این موضوع را بررسی کنیم.

*مردم مستندات خود را درباره سلمان خدادادی به ما ارائه کنند

سلیمی بر همین اساس اضافه کرد: مردم بدانند ما درباره این مساله (موضوع سلمان خدادادی) حتما بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا ببینیم صحت و سقم این موضوع تا به چه میزان است و قطعا هیات درباره اینکه چنین موضوعی صحت دارد یا خیر ارزیابی‌های لازم را صورت خواهد داد. البته تا این لحظه هنوز مورد مستندی به ما ارائه نشده است بنابراین افرادی که شکایتی در این خصوص دارند به هیات نظارت می‌توانند شکایت خود را ارسال کنند.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کسی که مستنداتی درخصوص نماینده ملکان دارد می‌تواند به هیات نظارت ارائه کند و ا ین کمک بزرگی به بررسی‌ها و تصمیم‌گیری ما خواهد داد و مردم بدانند کلیه اطلاعات محرمانه می‌ماند.

وی با بیان اینکه در اینگونه موارد هیات نظارت با وسواس و حساسیت مسائل را پیگیری می‌کند گفت: به هر حال ماهم باید اسنادی را داشته باشیم تا بتوانیم به صورت دقیق موضوع را دنبال کنیم.

سلیمی همچنین اعلام کرد که قطعا و بدون شک ما مساله سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس را در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری خواهیم کرد و از شخص خدادادی هم سوال خواهیم کرد که اصل موضوع چیست.

وی در خاتمه مطرح کرد: طی نشست بعدی هیات نظارت ما این مساله را مطرح خواهیم کرد و ضمن آن از سلمان خدادادی توضیح می‌خواهیم؛ بنابراین اگر چنین موضوعی صحت نداشته باشد با مجلس بازی شده است و اگر هم صحت داشته باشد که در هر صورت اقدامات لازم و جدی صورت خواهد گرفت.