شهردار منطقه هشت تبریز از کف سازی بیش از 15 هزار و 330 مترمربع از بازار تبریز با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل منابع شهرداری خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، رضا پاک نهاد گفت: بازار تبریز را یکی از مهم ترین و بارزترین آثار فرهنگی و هویتی کشور دانست و گفت:  شهرداری کلانشهر تبریز در حوزه های مختلف برای رفع مشکلات موجود در بازار اقدام کرده و این مهم را همواره یکی از مهم ترین اولویت های خود دانسته است.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به بازار تبریز، در سه حوزه کف سازی، جداره سازی و بخش سقف، بیشتر ملموس است ادامه داد: مرمت و رسیدگی بخش سقف بازار در حیطه اختیارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و شهرداری تبریز، عملیات تعمیر و مرمت بازار را در دو بخش جداره و کف سازی پیش می برد.

پاک نهاد از کف سازی بیش از ۲۱ نقطه در راسته ها، سراها، حیاط ها و تیمچه های بازار تبریز خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه عملیات عمرانی در بازار، با مصالح بومی همچون سنگ اسپراخون انجام شده و تا به امروز بیش از ۱۵ هزار و ۳۳۰ متر مربع از مساحت بازار تبریز، کف سازی شده است.

شهردار منطقه هشت تبریز همچنین گفت: تمامی عملیات های عمرانی مربوط به کف سازی در بازار از ساعات اولیه بامداد تا ساعت شش صبح انجام می شود تا هرگونه سد معبر دو مزاحمت برای بازاریان و مردم عزیز به حداقل ممکن کاهش یابد.

بر اساس گفته پاک نهاد، تا به امروز نزدیک به  ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع مالی شهرداری برای کف سازی بازار تبریز هزینه شده است.