نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بابیان اینکه بودجه ۹۸ حکایت از روزهای سخت برای کشور دارد گفت: فشار بر مردم جهت تامین هزینه های دولت تبعات خواهد داشت.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، احمد علیرضابیگی بابیان اینکه کف بودجه سال آینده که ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و سقف آن ۴۴۷ هزار میلیارد تومان است تنها بخشی از بودجه ۹۸ از محل درآمدهای پایدار تامین خواهد شد، اظهار داشت: قریب به ۵۰ درصد بودجه ۹۸ فاقد پشتوانه مطمئنه ای است که نمی توان بر روی تحقق آن حساب ویژه ای باز کرد و در این رابطه هزینه های اجباری تعیین کننده است.

وی افزود: عمده بودجه کشور صرف هزینه های جاری، حقوق و مزایای کارکنان دولت می شود به طوری که در بودجه سال گذشته ۹۲ درصد بودجه مربوط به هزینه های جاری و تنها ۸ درصد برای پروژه های عمرانی تعیین شده بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط فعلی کشور نیز به گونه ای است که اگر بودجه کشور نسبت به سال گذشته کاهش نیابد جای اما و اگر دارد، ولی باید این را در نظر داشته باشیم که نرخ ارز نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته و به تبع آن هزینه های جاری دولت نیز افزایش می یابد.

بیگی با ذکر اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران با وجود افزایش تورم و گرانی افسارگسیخته امری اجتناب ناپذیر است، گفت: سال ۹۸ از نظر منابع مالی و بودجه ای حکایت از روزهای سخت برای کشور است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر لزوم کاهش هزینه های جاری دولت در سال ۹۸ تصریح کرد: دولت شاید نتواند در سال آینده هزینه های خود را کاهش دهد اما این دلیل نمی شود تا برای تامین هزینه ها بر مردم فشار بیاورند یعنی از مردم مالیات و عوارض بیشتری بگیرند که اگر به این امر بپردازند تبعات نامناسبی به همراه خواهد داشت.