سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا این لحظه پیکر هفت فوتی حادثه سقوط هواییما در کرج پیدا شده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی خالدی امروز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: حادثه سقوط هواپیمای غیرمسافربری امروز ساعت ۸:۳۰ صبح در منطقه و شهرک مسکونی صفادشت رخ داده است.

وی گفت: تاکنون مهندس پرواز هواپیما زنده پیدا شده و به بیمارستان منتقل شده است. او اعلام کرده که ۱۶ نفر در هواپیما بوده اند. تاکنون از مصدوم یا فوتی در منازل مسکونی اطلاعی نداریم.

خالدی گفت: این هواپیما در شهرک مسکونی صفادشت سقوط کرده و احتمالا همه سرنشینان آن فوت کرده اند اما از آسیب جانی به ساکنان منطقه مسکونی هنوز خبر دقیق نداریم.

وی اضافه کرد: منزلی که هواپیما به آن برخورد کرده خالی از سکنه بوده است. یک پیکر بی جان در محل حادثه پیدا شده و احتمالا ۱۴ مصدوم یا فوتی دیگر نیز در این حادثه وجود دارد که در حال جست‌وجو هستیم.

ارتش جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

بر اساس این گزارش، جزئیات و علت حادثه و وضع فوت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

۱۱:۱۹ علت سقوط هواپیما فرود در فرودگاه اشتباهی/مهندس پرواز زنده است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز تأکید کرد که مهندس پرواز هواپیمای بوئینگ که حوالی کرج سقوط کرده زنده است.

صبح امروز دوشنبه بیست و چهارم دی‌ماه یک فروند هواپیما به مقصد فرودگاه بین‌المللی پیام در حال پرواز بود که دچار حادثه شد.

به گفته برخی از مسئولان استان البرز مقصد این هواپیما فرودگاه بین‌المللی پیام بوده است که خلبان این هواپیما به‌اشتباه در فرودگاه فتح فرود می‌آید.

همچنین گفته‌شده است؛ این هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر دوربرد با اندازهٔ متوسط بوده که دارای چهار موتور جت است.

این هواپیمای باربری به علت اشتباه محاسباتی خلبان در فرودگاه فتح جاده مشکین آباد به خوش‌نام اقدام به نشستن می‌کند، اشتباه دومی که باعث سقوط هواپیما شده عدم کنترل خلبان و اصابت با دیوار فرودگاه اعلام‌ شده است.

گفتنی است؛ اصابت هواپیما با دیوار فرودگاه باعث خسارت به شهرک مسکونی مجاور با فرودگاه فتح‌ شده است.

گفته می‌شود، ۱۵ سرنشین این هواپیما کشته‌شده و فقط مهندس پرواز توانسته جان خود را نجات دهد. این خبر هنوز تائید نشده است.

مهرداد بابایی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در گفتگو با مهر تأکید کرد که مهندس پرواز این هواپیما نجات‌یافته و زنده است.

۱۴:۴۶اسامی شهدای سانحه سقوط هواپیمای ارتش اعلام شد

اسامی ۱۵ تن از شهدای سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷  ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر است:

اسامی اجساد شناسایی شده:
۱- غفور قجاوند
۲- محمد باقر ندری
۳- جواد سلیمانی
۴- محمد عبدلی
۵- عزیراله علیزاده
۶- سعید قاسمی
۷- فریدون شیخی
۸- شاکر آجرلو
۹- مریم زارعی نژاد
۱۰- علی افروغ

اسامی سرنشینانی که کار تشخیص هویت آن ها ادامه دارد:
۱-محمد رضا طاهری
۲-مصطفی محمودی
۳-جواد مرادی
۴-حمید رضا لطفیان
۵-داود ذوالفقاری

از میان ۱۶ سرنشین هواپیما، فرشاد مهدوی نژاد مجروح شده و زنده مانده است.