مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: پیکر زنده یاد «حسین محب اهری» فردا پنجشنبه 27 دی ساعت 9 صبح، از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع خواهد شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام کرمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر در پیامی درگذشت حسین محب‌اهری را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: اگر قرار باشد برای واژه «امید» و یا عبارات «عشق به زندگی» و «مبارزه برای زیستن با کمال» مصداقی عینی بیابیم بی‌شک یکی از این مصادیق، بی کمترین چون و چرا «حسین محب‌اهری» است. بازیگر پرشور و احساس نقش‌های خاطره‌انگیز…
شیوه زیستن او در سال‌های اخیر و در دوران مبارزه با بیماری، بهترین و ماناترین نقشی بود که در این جهان فانی بازی کرد. اما نام محب‌اهری را تنها تجسد این واژگان نبود که در خاطرمان زنده نگه خواهد داشت. دورترین خاطرات جمعی ما از او بازی‌های متفاوت و نقش‌‍‌هایی است که نه برای او صرف ایفای نقش و نه برای ما صرف دیدن یک بازیگر بود که ما همراه او با آن نقش‌ها «زندگی» می‌کردیم.
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد می افزاید: حضور و بازی‌های درخشان او در طول بیش از پنج دهه نقش‌آفرینی یادآور زنده شدن شخصیت‌های پراحساسِ زندگی است. آدم‌هایی که در اطراف ما بوده و هستند و آقای بازیگر آن‌ها را برای ما قابل لمس و باور کرد. عشق و شوری که تا آخرین نفس در وجود و حضور او جاری بود.

به گفته وی ،حسین محب‌اهری حالا که به سرای ابدی سفر کرده همچنان برای ما پر از احساسِ بودن است.

خانواده هنرمندان هنرهای نمایشی امروز سوگوار مردی خواهند بود که با لبخند همیشگی و جاودان در تاریخ هنر این سرزمین ماندگار است. فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده و جامعه هنری و مردم دوستدار او تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای روح آن عزیز طلب مغفرت داریم.»

به گزارش ایرنا ، حسین محب اهری متولد سال ۱۳۳۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود. او از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال ۱۳۵۴ یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.

وی حدود ۸ سال به عنوان خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در کار خبری مشغول فعالیت بود.

ماه پنهان است، سربداران، محله بهداشت، بوعلی سینا، طنزآوران، کوی عاشقان، جنگ کودکان و نوجوانان، هتل پرستاره ، هزار برگ هزار رنگ، این خانه دور است، شاخه طوبی، ق. مثل قلقلک، شمایل، مسابقه تلاش، ماجراهای رونالد و همسرش و نابغه های قرن بیست و یکم از مجموعه‌های تلویزیونی است که محب اهری در آنها ایفای نقش کرده است.

همچنین مرحوم اهری در فیلم‌های سینمایی رابطه ،خارج از محدوده ،محموله ،سالهای خاکستری ،سفر جادویی ،دو فیلم با یک بلیط ،سیرک بزرگ ،جیب برها به بهشت نمی روند ، خوش خیال ،اتل متل توتوله ،من زمین را دوست دارم ،روز فرشته ،همسر ،کاکادو ،راه افتخار ،آقای شانس ،عروس کاغذی ،گلچهره از جمله فیلم‌هایی است که او ایفای نقش کرده است.

زنده یاد حسین محب اهری یک بار با سرطان غدد لنفاوی دست‌وپنجه نرم کرد و بیماری‌اش که بهبودیافته به نظر می‌رسید، عود کرد؛ اما با مبارزه با بیماری‌اش مجدداً سرطان را شکست داد. او در آذر ۱۳۹۷، بر اثر وخامت حال ناشی از بازگشت سرطان، در بیمارستان بستری شد. محب‌اهری در ساعت ۲ بامداد ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ بر اثر بیماری و ایست قلبی در ۶۷ سالگی در تهران درگذشت.