معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: زائران می توانند با ثبت کد ملی در «سامانه رضوان» دعوتنامه میهمانسرای حضرت امام رضا (ع) را دریافت کرده و از غذای متبرک آن استفاده کنند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، سید خلیل منبتی امروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امکان مختص زائران بارگاه منور امام رضا(ع) در سفر به مشهد است تا با ارسال کد ملی خود و همراهانشان به سامانه رضوان امکان بهره مندی از غذای متبرک ستان قدس رضوی فراهم شود.

وی برخورداری از این امکان را منوط به نصب نرم افزار رضوان ذکر و بیان کرد: زائران باید با مراجعه به سایتmehmansara.razavi.ir نرم افزار را نصب و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و در فهرست قرعه کشی روزانه حرم مطهر قرار گیرند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: در این شیوه زائران باید هنگامی که وارد حرم مطهر امام رضا(ع) می ‌شوند موقعیت مکانی گوشی همراه خود و اجازه دسترسی به نرم افزار رضوان را فعال کنند تا در صورت انتخاب شدن، امکان بهره ‌مندی از سفره اطعام رضوی برای خود و همراهانشان فراهم ‌شود.

وی گفت: زائران پس از دریافت پیامک مربوطه باید به صفحه ‘غذای متبرک حضرتی’ در نرم ‌افزار رضوان مراجعه کرده و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود و حداکثر چهار نفر از همراهان، تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

منبتی افزود: سامانه رضوان فرصتی برای توزیع عادلانه غذای متبرک رضوی بین زائران ایجاد می کند و هر زائر می تواند با ثبت کد ملی خود در سامانه رضوان دست کم یک بار میهمان سفره میهمانسرای حضرت شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن توزیع دعوتنامه میهمانسرای حضرت امام رضا(ع) هر روز برای زائران خارجی، اعضای بنیاد شهید و امور ایثارگران و کسانی که نذورات خود را به حرم مطهر رضوی ارائه می دهند به صورت جداگانه انجام می شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: روزانه افزون بر چهار هزار دعوتنامه میهمانسرای امام هشتم(ع) برای صبحانه به دانش آموزانی که در مراسم فرهنگی از جمله جشن تکلیف حضور می یابند تعلق می گیرد.

وی افزود: در مجموع روزانه ۱۶ هزار دعوتنامه غذای متبرک رضوی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از طریق معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی توزیع می شود.