شبکه خبری المیادین از نپذیرفتن دعوت آمریکا از سوی لبنان برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی در ورشو پایتخت لهستان خبر داد.

شرح آنلاین – المیادین به نقل از منابع لبنانی نوشت: دولت لبنان درخواست آمریکا را برای حضور در کنفرانس ورشو رد کرد.
کنفرانس به‌اصطلاح «صلح و امنیت در خاورمیانه» با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران قرار است روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود.

این در حالی است که روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» روز گذشته ادعا کرد: «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به بیروت، از مقام های لبنان برای شرکت در اجلاس لهستان دعوت نکرده است.

همچنین سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به فشردگی برنامه کاری «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بعید بودن حضور او در نشست ضد ایرانی لهستان خبر داد.

خبر برگزاری این کنفرانس را مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود و در گفت‌وگو با شبکه خبری ‘فاکس نیوز’ اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام برگزاری این کنفرانس، به لهستان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی از سوی آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده‌شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است.

وی بابیان اینکه دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند، افزود: درحالی‌که ایران، لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.