وبسایت AFC با انتشار اسامی 10 نفر از بازیکنان تیم های ملی مختلف جام ملت های آسیا رای گیری نسبت به انتخاب بهترین بازیکن را راه اندازی نمود.

به گزارش شرح آنلاین : فدراسیون فوتبال آسیا در این نظر سنجی اسامی بازیکنانی از تیم های ایران، قطر، عربستان سعودی، اردن، ویتنام ، کره جنوبی ، عراق ، ژاپن و استرالیا حضور دارند.

در این بین تنها ژاپن با داشتن دو بازیکن در لیست برترین بازیکنان فوتبال آسیا قرار گرفته و سایر تیم ها تنها یک نماینده در رای گیری دارند.

بازیکن ارزشمند تیم ملی ایران و تیم تراکتور سازی تبریز، اشکان دژاگه نماینده ایران در این لیست بوده و سالم الدوسری عربستانی، المعز علی قطری، یاسین بخیت اردنی ، مهند علی عراقی ، نگوین کوانگ هی ویتنامی و نیز کیم مین جای از کره جنوبی، آور مابیل از استرالیا و همچنین یوتو ناگاتومو و الدور شامادو هر دو از ژاپن نمایندگان تیم های خود در این نظر سنجی هستند.

تا کنون ۳۵۷هزار و ۲۸۴ نفر در این نظر سنجی شرکت کرده اند که از این میان نگوین گوانگ هی ویتنامی با ۱۳۶هزار و ۳۶۸ رای درتبه نخست را داشته و پس از وی اشکان دژاگه با ۱۰۱ هزار و ۲۲۳ رای در جایگاه دوم است و الدور شامادو ژاپنی با ۶۲ هزار و ۵۹۵ رای سومین نفر این لیست است.

یاسین بخیت اردنی با ۳۵ هزار و ۱۸۵ رای و سالم الدوسری با ۱۲ هزار و ۴۴۸ رای و مهند علی عراقی با ۳ هزار و ۶۹۴ رای و کیم مین جای کره جنوبی با ۳ هزار و ۲۸۹ رای و نیز المعز علی قطری با ۱۶۵۹ رای و یوتو ناگاتومو ژاپنی با ۵۶۹ رای و آور مابیل استرالیایی با ۲۵۳ رای ، به ترتیب، رتبه های چهارم تا دهم این لیسا را در اختیار دارند.

شایان ذکر است این نظر سنجی از روز گذشته آغاز شده است و علاقه مندان به شرکت در این رای گیری و دادن رای به بازیکن تیم ملی کشورمان می توانند به وبسایت AFC به نشانی اینترنتی http://www.the-afc.com مراجعه و در این نظر سنجی شرکت نمایند.

جام ملت های آسیا امسال با افزایش ۸ تیم به تعداد کشور های حاضر از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش یافته و مرکله گروهی این مساقات روز پنجشنبه به اتمام رسید.