امین آخونداف رییس هیات اداری شرکت ' آذرماش ' گفت: تولید پژو در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی نفتچالا واقع در حومه باکو، از ماه فوریه - نیمه دوم بهمن - آغاز می شود .

به گزارش شرح آنلاین به نقل از پایگاه خبری ‘رپورت’ ، آخونداف افزود: خودرو های جدید به گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد بو و عنوان ‘ پژو خزر ‘ خواهد داشت.
وی افزود : حجم موتور این خودروها ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ سی سی و قیمت آن ها ۱۷ تا ۲۱ هزار منات با توجه به مدل و حجم موتور خواهد بود .

هر منات در حال حاضر حدود ۶۲۰۰ تومان است.

رییس هیات اداری شرکت ‘آذرماش ‘ گفت: برنامه ریزی شده است در سال های آتی در این کارخانه خودروهای برقی تولید شود .

آخونداف خاطر نشان کرد: در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان تولید و فروش خودروهای سواری به قیمت نسبتا پایینتر آغاز شده است و قیمت خودروهای مدل ‘خزر XL’ نیز ۱۳ تا ۱۴ هزار منات است .

وی با اشاره به فعالیت این کارخانه مشترک اظهار داشت : در چهار ماه سال گذشته میلادی یک هزار دستگاه خودرو در این کارخانه تولید شده است .

وی گفت: برنامه ریزی کردیم در سال جاری میلادی ظرفیت تولید را سه برابر افزایش و سه هزار دستگاه خودرو تولید کنیم .
وی با اشاره به این که ۹۵ درصد از خودروهای تولیدی سال گذشته به فروش رسیده است ، افزود : ۴۰ درصد از این خودروها از سوی نهادهای دولتی جمهوری آذربایجان خریداری شده است ولی آمار و ارقام موجود نشان دهنده علاقه شهروندان برای خرید خودروهای این کارخانه مشترک می باشد .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان در سال جاری نیز تقاضای دریافت خودروهای این کارخانه را داشته باشند .

ساخت کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی نفتچالای این کشور واقع در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده است .

کارخانه مشترک خودروسازی ‘ آذرماش – ایران خودرو ‘ از بزرگترین واحد تولیدی این کوی صنعتی است و ظرفیت تولید آن ۱۰ هزار خودروی سواری شامل مدل های مختلف است و شرکت ایران خودرو در این واحد تولیدی ۲۵ درصد سهم دارد .

در این کارخانه فناوری های مدرن ، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است .

حجم کلی سرمایه گذاری در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴میلیون منات است .

فعالیت این واحد تولیدی شرایط خوبی برای توسعه واحدهای تولیدی فرعی در کوی صنعتی نفتچالا فراهم می کند .

بر اساس توافق حاصله، ۲۵ درصد از کل سرمایه گذاری مورد نظر برای فعالیت این کارخانه از سوی شرکت خودروسازی ایران انجام می گیرد .

این کارخانه در جریان سفر ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی حسن روحانی رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد .