امروز مسابقه فوتبال ایران و چین در حالی برگزار می شود که بار ها و بار ها این دو تیم در مقابل هم صف آرایی کرده اند.

به گزارش سرویس ورزشی شرح آنلاین ، یوزپلنگ های ایرانی ساعت ۱۹:۳۰ امروز در حالی برای این بازی فوتبال مقابل اژدها صف آرایی می کند که از ۲۵ بازی پیش از این اغلب ایرانی ها بر چینی ها فائق آمده اند.

فوتبال ایران چین همواره جذابیت هایی داشته، به گونه ای که هر دو تیم هواداران پر شوری دارد، ایرانی هایی که یه هواداران خود می بالند و چینی هایی که هوادارانشان از ابتدا تا انتهای بازی هم فوتبال می بینند و هم تشویق می کنند.

سرمربی های ایران و چین هردو خوب میدانند چه تیمی در مقابلشان قرار دارد.

کیروش در مصاحبه پیش از تمرین دیروز گفت: مطمئن باشید وظیفه من این است که به عنوان حریف تمام جزییات را مطالعه و نقاط ضعف و قدرت‌ آن‌ها را آنالیز  کنم.

وی افزود: چین تیمی است که به لحاظ روحی و روانی بسیار محکم است. آن‌‎ها دو مرتبه عقب افتادند و هر بار به بازی برگشتند که این نشان از روحیه بالای آن‌ها می‌دهد. ولی برای من بهترین بازیکن تیم ملی چین همبستگی تیمی آن‌ها است و نمی‌توانیم بر روی آن چشم بپوشانیم.

کی روش در مقابل سوال یکی از خبرنگاران ایرانی که از کی روش پرسید، با توجه به گل نخوردن تیم ملی در چهار بازی پیاپی، باید انتظار یک بازی تدافعی از شاگردانش داشته باشیم یا باز هم اولویت کارهای دفاعی خواهد بود و کیروش اینگونه پاسخ داد: امیدوار هستیم که فردا هم گل نخوریم و این روند همچنان ادامه داشته باشد. ولی واقعیت این است که من رابطه گل نخوردن و ارائه یک فوتبال هجومی را متوجه نمی شوم. همیشه سعی کردم یک نگاه ساده به فوتبال داشته باشم. دو حالت دارد؛ یا شما توپ را دارید که باید با ذهنیت مثبت بازی کنید و یا ندارید که باید باز هم با ذهنیت مثبت بازی کنید و به دنبال بازپس گیری توپ باشید. ۳۷ سال است که تجربه مربیگری دارم و قبلش هم که فوتبال بازی می کردیم، همیشه نگاهم همین بوده و سعی کردم همیشه به بازیکنانم همین را بگویم؛ اینکه اگر توپ دارید با ذهنیت مثبت بازی کنید و اگر ندارید هم با ذهنیت مثبت بازی کنید و توپ را پس بگیرید و سپس با همین ذهنیت گل بزنید.

کارلوس کی‌روش هم‌چنین درباره بازی با چین و اینکه به عنوان مدعی برابر شاگردان لیپی قرار می‌گیرند گفت: به هیچ عنوان علاقه نداریم کت یک تیم مدعی را بر تن کنیم. برعکس همیشه تلاش می‌کنیم لباس یک تیم را بر تن کنیم که به تمام حریفان احترام می‌گذارند. سعی می‌کنیم با عملکرد خود نشان دهیم که هر تیمی یک نقطه ضعف و قدرتی دارد. آن هنر بردن را تلاش می‌کنم در این گونه از مسابقات حذفی به بازیکنانم یادآوری کنم. همیشه گفتم همه چیز برای برنده است و بازنده چیزی نصیبش نمی‌شود. من بر روی تجربه بازیکنانم حساب ویژه‌ای باز کردم و باید از لحاظ روحی روانی محکم باشند و احساسات خود را کنترل کنند. مهم ترین نکته این است که با آزادی عمل بازی کنند و خطر ریسک را بپذیرند. به بازیکنانم گفتم این مسابقه دیگر تکرار نمی‌شود و باید با آزادی عمل از آن لذت ببرند.

در مقابل کی روش ، سر مربی چین که پیش از وی در نشست خبری شرکت کرده بود با توجه به اینکه در میان تمامی کلماتش تمجید از قدرت ایران و احترام به حریف دیده می‌شد گفت: ایران تیم بسیار خوب و منظمی است که ساختار و سازماندهی حساب شده‌ای دارد. آن‌ها همین تابستان در جام جهانی بازی کردند. از نظر فیزیکی ایران تیم بسیار قدرتمند و با سازماندهی خوب است. می‌دانیم که بازی دشواری برابر این تیم خواهیم داشت.

مارچلو لیپی ادامه داد: ما برابر ایران باید تلاش کنیم که اشتباهی نداشته باشیم. اشتباه برابر ایران به منزله جریمه‌ای سنگین خواهد بود. من در تمرینات اخیر تیمم تاکید زیادی روی کارهای دفاعی داشتم. بعضی وقت‌ها اشتباهات دفاعی داشتیم.  نباید اجازه دهیم چنین اشتباهاتی برابر ایران تکرار شود. ایران بازیکنان خوب و فرصت طلبی دارد و باید کاملا مراقب آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به بازی دوسال قبل ایران چین گفت : از نظر من هم چین و هم ایران نسبت به آن بازی و آن زمان پیشرفت‌هایی داشته‌اند. ما خودمان از جنبه‌های مختلف نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم و این را در همین مسابقات نشان داده‌ایم. ایران هم نسبت به آن زمان پیشرفت کرده است و در جام جهانی عملکرد خوبی داشت. البته که توانایی‌های ایران بیشتر از ما است ولی هر دو تیم پیشرفت داشته اند.

به نظر می رسد با صحبت های دو سر مربی روند فوتبال ایران و چین در باز ایران مشخص شده باشد به گونه ای که ایران تصمیم بر بازی هجومی و چین تصمیم بر بازی تدافعی خواهد داشت.

نظر شما در مورد فوتبال ایران چین چیست؟

 

گزارش از : سیامک بازارچیان