عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات AFC اعلام کرد که ماه نوامبر وضعیت سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، شاهین رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: تصمیمی که سال گذشته برای سهمیه کشورها در نظر […]

عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات AFC اعلام کرد که ماه نوامبر وضعیت سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، شاهین رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: تصمیمی که سال گذشته برای سهمیه کشورها در نظر گرفته بودند، تا سال ۲۰۱۸ بوده، اما به این معنا نیست که امکان تغییر نداشته باشد. کمیته مسابقات همانند کمیته‌های دیگر در AFC اختیار قانون‌گذاری دارد که در نهایت توسط کمیته اجرایی تصویب خواهد شد. اگر کمیته مسابقات بخواهد، می‌تواند تغییراتی ایجاد کند. اگر بخواهند تغییری در تعداد سهمیه‌ها و روش تصمیم‌گیری‌ها ایجاد کنند، در ماه نوامبر ۲۰۱۷ (از ۱۰ آبان تا ۹ آذر ۹۶) فرصت دارند این کار را انجام داده و تصمیم جدیدی بگیرند.

«هر تغییری بر منبای روش محاسبه است.» وی با بیان این جمله افزود: روش محاسبه بر اساس امتیاز کشورها تنظیم شده است. امتیاز کشورها بر اساس نتایج ۴ ساله آنها در آسیا و به اضافه کسری از رتبه‌بندی‌شان در رنکینگ فیفاست. چون مسابقات در جریان است، نتیجه باشگاه‌ها مرتب در حال تغییر خواهد بود. رتبه ایران در سال گذشته سوم و ۲+۲ بود، اما چون عراق شرایط حضور در مسابقات را نداشت، سهمیه این کشور به ایران رسید و سهمیه ۱+۳ شد. بنابراین چون سهمیه ایران ۲+۲ بوده، بر مبنای این فرمول در نظر می‌گیرند. امسال رتبه ایران در غرب آسیا مشخص نیست و از الان نمی‌توان گفت سهمیه ایران چه تغییری خواهد کرد. باید عملکرد تیم‌های ایرانی در ادامه مسابقات و رتبه‌بندی آنها را دید. ممکن است سهمیه افزایش پیدا کرده یا تغییری نکند.

عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات AFC در خصوص تقابل استقلال و پرسپولیس در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و اینکه به فاصله یک روز دو بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، گفت: من مسئول مستقیم این موضوع نیستم و چیزی هم اعلام نشده است.

انتهای پیام/