سایت ای اف سی ( شرح آنلاین ) - جام ملت های آسیا امروز به ایستگاه نیمه نهایی خود رسیده است و از بین 24 تیم تنها چهار تیم ایران ، ژاپن ، قطر و امارات مانده اند تا در نهایت بتوانند برترین تیم آسیا را به جهان معرفی کنند.

بازی ایران ژاپن امروز در حالی برگزار می شود که این بازی چهل و نهمین بازی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات است و دو تیم که از ابتدای جام امیدوارانه برای بالای سر بردن کاپ نقره ای ملت های آسیا پای بر میدان گذاشته اند امروز به مصاف هم می روند تا یکی از رو یا ها و امیدواری ها به دست فراموشی سپرده شود.

نتایج آماری ارائه شده در سایت AFC پیش از بازی ایران ژاپن که همانا آمار تا انتهای مرحله یک چهارم نهایی است می تواند جالب توجه باشد.

از ابتدای جام تا کنون در ۴۸ بازی انجام شده ۱۱۹ گل به ثمر رسیده است و میانگین تعداد گل ها برای هر بازی ۲٫۳۲ گل برای هر بازی را نشان می دهد که نشان از بازی هایی با گل های نسبتا کم است.

تا کنون ۱۱۴۰ شوت به سمت دروازه ها روانه شده که از این تعداد تنها ۳۷۹ شوت در چهار چوب بود، از مجموع شوت های زده شده استرالیا با ۸۹ شوت در رده اول و ایران با ۸۰ شوت در رده دوم قرار دارد و ژاپن نیز با ۶۲ شوت در رده پنجم واقع شده است .

آمار شوت های در چهارچوب نیز حاکی از برتری دقت استرالیا دارد که با ۳۱ شوت در چهارچوب رتبه اول را دارند و ایران و ژپن هر کدام با ۲۷ شوت در چهارچوب مشترکا دوم این جدول هستند ولی نباید درصد کوجود بین تعداد شوت ها و شوت های در چهارچوب فراموش شود که با توجه به نسبت ۲۷ شوت در چهارچوب به مجموع ۸۰ شوت در کل ایران در مقایسه با ۲۷ به ۶۲ ژاپنی ها ایران دقت کمتری در ضوت های پایانی خود داشته است.

بازیکنان تیم های حاضر مجمعا تا این مرحله از بازی ها ۴۱ هزار و ۱۳۱ پاس را بین خود رد و بدل کرده اند که کره جنوبی با ۳ هزار و ۳۴۱ پاس بیشترین آمار را داشته و ایران در این زمینه با ۲ هزار ۴۲۶ پاس در رده پنجم پس از ژاپن با ۲ هزار و ۴۶۲ پاس قرار گرفته است.

ایران در این بازی ها تنها ۲۵ کرنر را نصیب خود کرده است این در حالی است که مجموع کرنر های زده شده در طول مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ رقم ۴۴۸ را نشان می دهد و ایران پس از استرالیا ، کره ، عمان ، بحرین ، ژاپن و امارات در رتبه ۷ این بخش جای گرفته است.

جام ملت های آسیا ۱۳ پنالتی نیز داشت که از این تعداد تیم های ژاپن و امارات هر کدام ۲ پنالتی نصیبشان شده بود و ایران نیز یک پنالتی را نواخته است.

پر خطا ترین تیم این تورنمت چین بود که در آمار ۱۲۹۱ خطای گرفته شده با ۷۶ خطا رتبه اول را دارا شده و ژاپن با ۷۴ خطا دز رتبه دوم قرار گرفته است و ایران پس از چین و زاپن با ۷۱ خطا در رتبه سوم این لیست واقع گردیده است.

تا اینجای بازی ها ۱۷۲ بار کارت زرد از جیب داوران بیرون کشیده شده که از این تعداد کره شمالی و تایلند هر کدام با یازده کارت زرد رکورد دار این دوره از بازی ها هستند و ایران تنها ۸ کارت دریافت نموده و در رتبه هفتم قرار دارد.

داوران این بازی ها ۴ کارت قرمز نیز نصیب بازیکنان کرده اند که کره شمالی با ۲ کارت قرمز و فلسطین و ازبکستان هرکدام با یک کارت قرمز تنها تیم های کارت قرمز گرفته این بازی ها تا پایان مرحله یک چهارم پایانی هستند.

معز علی قطری با ۷ گل زده تاکنون برترین گلزن جام هفدهم بوده و پس از وی سردار آزمون از تیم ملی کشورمان ، علی احمد مبخوت اماراتی و الدورشامادو ازبک هر کدام با ۴ گل رتبه دوم را دارند و پس از آنها مهدی طارمی از ایران و ویتالیج لوکس قرقیزستانی هر یک با ۳ گل رتبه سوم برترین گل زنان را به خود اختصاص داده اند.

برترین گلزن ژاپن تا این مرحله از مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا یویا اساکو با ۲ گل زده می باشد.

پس از اتمام مرحله یک چهارم نهایی و رسیدن جام ۲۰۱۹ به مرحله نیمه نهایی برترین خط حمله و برترین خط دفاعی این دور از جام ملت های آسیا نیز تا مرحله نیمه نهایی مشخص شد.

تیم ایران و قطر مشارکا بدون گل خورده برترین خط دفاعی را مشترکا کسب کرده اند و در خط حمله نیز این دو تیم هر یک با ۱۲ گل زده بهترین خط حمله جام را تا مرحله نیمه نهایی داشتند.

بهترین دروازه بان جام نیز علیرضا بیرانوند با دفع ۵ توپ مستقیم در کنار سعید الشیب قطری بوده ولی عملکرد علیرضا بیرانوند از تیم ملی ایران بیش از دروازه بان قطری محسوس بوده است.

تا کمتر از ۲ ساعت دیگر ایران در مقابل ژاپن به میدان خواهد رفت تا آغازگر مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ ( Asian Cup 2019 UAE( باشد.

به نظر شما چه نتیجه ای در پایان این بازی رقم خواهد خورد؟