ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، (شرح آنلاین ) - مراسم بزرگداشت عباس گنجوی، هنرمند تدوین گر کشورمان در مراسم افتتاحیه فیلم فجر سی و هفتم برگزار شد.

مسعود کیمیایی و بهمن فرمان آرا تحلیل ویژه ای از عباس گنجوی کردند.

در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره سی و هفتم،کلیپ تجلیل از عباس گنجوی پخش شد.

در کلیپ تجلیل از گنجوی، بهمن فرمان آرا، رضا کیانیان، مسعود کیمیایی، رسول صدر عاملی و احمد طالبی نژاد به تعریف و تمجید  از او پرداختند.

بهمن فرمان آرا و مسعود کیمیایی برای تجلیل از عباس گنجوی روی سن حاضر شدند.

مسعود کیمیایی در صحبت هایش درباره عباس گنجوی گفت: در سال های دور خیلی با هم کار کردیم. در کارهای سیاه و سفید من قبل انقلاب با عباس کار کردم. خاک، گوزن ها، سفر سنگ و بقیه فیلم هایم.

او ادامه داد: عباس گنجوی بیشتر از یک مونتور سینما می داند و دانسته دارد. قرص و محکم همه چیز را می فهمد، فیلمت را می شناسد، فکر می کند و بعد از یکی دو هفته یک جدول می دهد. خیلی ها مانند او نیستند. عباس گنجوی فوق العاده است.

کیمیایی تاکید کرد: ما روزهای سختی را با هم گذراندیم. روزهای برف، سرما و ساواک.

فرمان آرا: در سینما فقط یک دوست دارم، عباس گنجوی!

بهمن فرمان آرا هم در مراسم نکوداشت گنجوی گفت: من در مدتی که در کار سینما بودم، شاید با هزاران نفر آشنا شدم اما فقط یک دوست دارم و او عباس گنجوی است. تفاوت آشنا و دوست را همه می دانید ولی من می خواهم از ناصر تقوایی یاد کنم. زمانی که مستند «نوروز و خاویار» را ساخته بودم، از او پرسیدم مونتور چه کسی را پیشنهاد می کنی. ناصر گفت بهتر از عباس پیدا نمی کنی. هر چه فیلم من ساختم عباس مونتاژ کرده ولی سوای از این قضایا من شاهد عقدش هم بودم، بچه هایش را دیدم که بزرگ شدند،.

او تاکید کرد: اگر تن صدای من زمانی که تلفنی صحبت می کنیم افسرده باشد هر جا باشد می آید. دوستی در ارتباط ما خیلی مهم است. عباس مشابه ندارد. همه کسانی که امروز کار می کنند، شاگردهای عباس بودند ولی عباس خودش یاد گرفته است. او از هیچی شروع کرد. از بابل آمد و خودش را به اینجا رساند.

فرمان آرا ادامه داد: هر چه درباره عباس بگویم کم گفته‌ام. برای اینکه این روزها درباره کسانی که سنشان بالاست حرفی زده نمی شود. بعضی وقت ها هم که حرف زده می شود ناخوشایند است. امروز فیلمی در اینستاگرام دیدم که عکس جوانی خانم شهلا ریاحی که آلزایمر دارد جلوی او آوردند و می گویند می شناسی؟ چقدر بی احترامی می کنید. اینها بزرگان سینما بودند. این خانم اولین کارگردان زن سینمای ایران بوده چرا سوء استفاده می کنید؟ مثل کسانی که کنار تخت بیمار عکس می گیرند. این چه عیادتی است و چرا باید این عکس در اینستاگرام گذاشته شود؟ خوشحالم تا عباس سرپا است این بزرگداشت گرفته شده و افتخار می کنم همه کارهایم مونتورش عباس گنجوی بوده است.

عباس گنجوی: اگر یک اتاق نیمه تاریک یا پنجره نیمه روشن بدهید، من می توانم خیلی حرف بزنم

عباس گنجوی هم در آیین بزرگداشتش گفت: خیلی بلد نیستم حرف بزنم، به خصوص چنین جایی. من می گویم اگر یک اتاق نیمه تاریک یا پنجره نیمه روشن بدهید، من می توانم خیلی حرف بزنم.

او ادامه داد: اما همه حرف ها در طول همه این سال‌ها که کار کردم گفته شده است. اما چیزهایی اینجا برایم یادآوری شد و تقریبا در دوره ای که من شروع کردم قبل از اینکه با فرمان آرا، کیمیایی و ناصر تقوایی کار کردم در دوبله کار می کردم که بخشی از این افراد این جا هستند. آدم وقتی در این جمع قرار می گیرد حالش خوش می شود.