( شرح آنلاین ) - دونالد ترامپ امروز سخنرانی سالانه خود را در کنگره آمریکا انجام داد و در گزافه گویی جدیدی حکومت ایران را دیکتاتوری فاسد و بزرگترین خامی ترورسسم در جهان معرفی کرد.

دونالد ترامپ حکومت ایران را یک دیکتاتوری فاسد و بزرگ ترین حامی تروریسم در دنیا توصیف کرده است.

رئیس جمهور آمریکا که پس از اختلافات دولت امریکا با کنگره برای ساخت دیوار در مرز مکزیک و تعطیلی چند هفته ای دولت آمریکا به کنگره رفته بود با بیان این ادعای خنده دار گفت: برای اطمینان از آن که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند، آمریکا از توافق هسته ای خارج و در پاییز گذشته شدیدترین تحریم ها را علیه ایران وضع کرده است.

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این گزافه گویی رئیس جمهور آمریکا در توئیتی گفت : خصومت آمریکا، این کشور را به سمت حمایت از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و افراطیونی هدایت کرده است که تنها ویرانی برای منطقه ما به بار آورده‌اند.

 

ترامپ همچنین به برنامه دومین دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اشره کرد و گفت : این دیدار طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا بر کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان و سوریه تاکید کرد و گفت: کشورهای بزرگ جنگ های بدون پایان نمی کنند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات آمریکا با گروه طالبان و اینکه ننمی داند روند مذاکرات به نتیجه خواهد رسید اما پس از دو دهه جنگ زمان آن فرا رسیده که حداقل برای صلح تلاشی بشود، اظهار داشت: وقتی ما در این مذاکرات پیشرفت داشته باشیم قادر خواهیم بود که حضور نیروهای خود را کاهش بدهیم و بر مبارزه با تروریسم تمرکز کنیم.

دونالد ترامپ که  از اغتشاش در ونزوئلا حمایت می کند و خواستار کناره گیری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و انتقال قدرت به رهبر مخالفان خوان گوایدو است، با گشتاخی تمام در خصوص مداخله در سیاست داخلی ونزوئلا گفت: آمریکا در کنار مردم ونزوئلا ایستاده است.

سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره طبق برنامه سالانه باید هفته گذشته انجام می شد ولی به دلیل تعطیلی دولت آمریکا در پی اختلاف با کنگره دیشب این سخنرانی انجام شد.