میزان، (شرح آنلاین) - دادستان تهران گفت: تاکنون با اختصاص خط اعتباری دولت، حدود  ۷ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد تومان به موسسه کاسپین یا همان فرشتگان و تا یک میلیارد تومان به اعضا پرداخت شده است.

دادستان تهران درباره پرونده موسسه فرشتگان گفت: در واقع موسسه کاسپین که در حال حاضر به فرشتگان معروف است، ۸ تعاونی بود که در سال ۹۴ با هم ادغام شدند.

وی اظهار کرد: آن زمان گلایه بود که چگونه می‌شود این موسساتی که خود غیر مجاز هستند با هم ادغام شوند؟ به هر طریق این امر رخ داد و افراد زیاد عضو این تعاونی‌ها بودند و بانک مرکزی یکسری مجوزهایی در آن زمان داد و فعالیت کردند، اما همزمان با بحران بخش موسسات روبرو شد.

دادستان تهران افزود: با اختصاص خط اعتباری دولت، حدود  ۷ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد تومان به موسسه کاسپین یا همان فرشتگان و تا یک میلیارد تومان به اعضا پرداخت و حدود ۳۰۰ ملک اعم از تجاری، منقول، ویلا و مسکونی در نقاط کشور شناسایی  و توقیف شده است.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: ۴ متهم این پرونده در حال حاضر بازداشت و تحقیقات قضایی ما تمام شده است و در حال حاضر منتظر شناسایی اموال هستیم.

دادستان تهران با اشاره به اینکه اموال به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: تاکنون حدود یک میلیون نفر از سپرده گذاران تعیین تکلیف شده‌اند و و حدود ۶۳۰ هزار نفر از سپرده گذاران هنوز باقی مانده‌اند که سپرده آن ها بالای یک میلیارد تومان است.