فارس،(شرح آنلاین) - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: 60 حزب دارای مجوز قانونی در آذربایجان شرقی وجود دارند که از این تعداد 48 حزب فعال بوده و 34 حزب نیز عضو خانه احزاب استان هستند

علیار راستگو در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهازر داشت: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را عنوان کنیم باید بگوییم در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، دفاعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم.

وی افزود: در کنار دستاوردهای به‌دست‌آمده در بخش‌های مختلف، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی همان شعار ابتدای انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، واژه‌های مهمی که در کشور اتفاق افتاد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، عنوان کرد: استقلال به مفهوم تصمیم‌گیری در سرنوشت کشور بر اساس معیار منافع ملی خود در عرصه بین‌الملل و اینکه برعکس برخی کشورهای که به تأسی از برخی قدرت‌ها روابط خارجی خود را تنظیم می‌کنند ازنظر روابط بین‌الملل و ارتباطات خارجی دارای استقلال هستیم.

راستگو در خصوص واژه آزادی ادامه داد: آزادی قبل از انقلاب معنایی نداشت، هیچ روزنامه و خبرنگاری قدرت انتقاد از عملکرد مسوولان را نداشت، اما امروز تنها اگر فضای مجازی را مرور کنید می‌بینید انتقادهای فراوانی از مسوولان و مدیران نسبت به شیوه مدیریت و مشکلات و مسائل وجود دارد، این به معنای آزادی در بیان و افکار بوده و محدودیتی در این زمینه وجود نداشته است.

وی با تأکید بر حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشور، گفت: حضور اقلیت‌های مذهبی و ینی در جشن‌های انقلاب نشان‌دهنده آزادی در جمهوری اسلامی است به عبارتی همه اقلیت‌های مذهبی و دینی تحت پرچم جمهوری اسلامی هستند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری دینی و اتکا به مردم، گفت: امروز همه سمت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خبرگان رهبری، اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی و رئیس‌جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

به گفته راستگو به‌طورکلی ۶۰ حزب دارای مجوز قانونی در آذربایجان شرقی وجود دارند که از این تعداد ۴۸ حزب فعال بوده و ۳۴ حزب نیز عضو خانه احزاب استان هستند و ۲ اردوگاه سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کشور در خانه احزاب در مورد مسائل مختلف بحث و ز مواضع خود مطلع می‌شوند و در خصوص مسائل مهم کشور بیانیه صادر می‌کنند و این نشانه آزادی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین  ۵۵۱ سازمان مردم‌نهاد در استان ثبت‌شده و در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی و خیریه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ امنیتی  وضعیت مطلوبی در استان داریم و امن ترین استان هستیم و مشکل خاصی در استان وجود نداشته و هماهنگی، همدلی و همفکری بین نهادهای تأمین‌کننده نظم و امنیت وجود دارد، راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال نمونه بارز این موضوع است.

راستگو تاکید کرد: جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و مردم به‌رغم همه مشکلات موجود از انقلاب و نظام دفاع کردند و نشان داد که همه اقشار جامعه پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

این مقام مسوول در در خصوص موضوع مشکلات کارگری استان گفت: واحدهای تولیدی به دلیل برخی مشکلات ازجمله مشکل تأمین نقدینگی و مواد اولیه و بحث‌های مدیریتی مسائلی را ایجاد می‌کنند، در این خصوص تلاش داریم تا کمیسیون کارگری استان و شهرستان‌ها را فعال کرده و به مشکلات رسیدگی شود تا هر آنچه از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.