(شرح آنلاین) - درحالی که دبیرستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرده بود فروش مرغ بالاتر از نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است، قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی سطح شهر به کیلویی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم  در مراکز خرده فروشی براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی،  امروز شنبه ۲۷ بهمن ماه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است؛ این در حالی است که چند روز قبل عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرده بود: با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

براساس این گزارش، طبق اعلام اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم قیمت مرغ گرم در عمده فروشی درب کشتارگاه ۱۴۲۵۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی  ۱۴۴۵۰ تومان و خرده فروشی ۱۵۵۰۰  تومان است.

همچنین قیمت هرکیلوگرم سینه با کتف ۲۱۰۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۲۲۰۰۰ تومان و فیله ۲۵۰۰۰ تومان است.

در اطلاعیه این اتحادیه ذکر شده است: همکاران ما باید  توجه کنند قیمتهای اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و آنها می‌توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب ۱۰ درصد سود اقدام به فروش کنند. ضمن اینکه  اعلام نرخ به صورت خرید نقدی است و به ازای هر ۱۰ روز تاخیر در هر کیلو ۱۰۰ تومان به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

در این بین با ابلاغ بخشنامه ای از سوی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران به گمرکات اجرایی سراسر کشور، صادرات مرغ از اول اسفندماه تا پایان ماه رمضان(مصادف با پانزده خرداد۹۸) ممنوع خواهد شد.

بر اساس این بخشنامه، پیرو بخشنامه شماره ۲۵۹.۹۷.۹۳۰۰۲۷ مورخ ۹۷.۸.۱ به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰.۲۹۸۴۹۷ مورخ ۹۷.۱۱.۱۷ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات گوشت مرغ از تاریخ ۹۷.۱۲.۱ تا پایان ماه مبارک رمضان ارسال می گردد. لذا شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.