تبریز،(شرح آنلاین) - در پی انتشار برخی اظهارات در فضای مجازی در خصوص انتخابات اخیر اتاق صنعت معدن تجارت و کشاورزی تبریز یکی از فعالان اقتصادی اتاق تبریز یادداشتی در این مورد به پایگاه خبری شرح آنلاین ارسال کرده است.

در این یادداشت می خوانیم:

بی شک نقد عالمانه، تضارب آراء و انتقاد سازنده لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه ای محسوب می شود و مردم فهیم کشور و بویژه استان از اختلافات سلیقه ای و منفعت طلبانه خاطره خوشی ندارند. آنچه مسلم است انتظار مردم و مسئولان از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی این است که وارد فضای چالشی و اختلافی نشوند بلکه با همگرایی، هم افزایی و همدلی در راستای توسعه استان، از هیچ کوششی دریغ ننمایند و به جای پرداختن به مباحث حاشیه ای به ارائه برنامه های اصلاحی خود و ائتلاف مورد قبولشان بپردازند.

اما مسئله این است که طبق اصول علمی و اخلاقی، منتقد می بایستی از موضوع مورد انتقاد تجربه و اطلاع لازم و کافی داشته باشد و در این خصوص شواهد حاکی از این است که جناب عالی در طول دوره های گذشته اتاق تبریز در چه کمیسیون های تخصصی و انجمن هایی رفت و آمد داشته اید که بتوانید بر اساس داده های اخذ شده از آن جلسات به نقد علمی و منصفانه بپردازید؟

دوم اینکه شما از عملکرد هیات نمایندگان و هیات رئیسه دور هشتم، اتاق را مورد نقد و انتقاد قرار می دهید در حالی که هشت نفر از ۱۵ نفر آنها جزء همان ائتلافی هستند که شما در جمعشان حضور دارید؛ لذا برای اینکه بتوانید نقد منصفانه ای از عملکرد این دوره هیات نمایندگان داشته باشید می بایست از این ائتلاف خارج شوید تا بتوانید بی طرفانه عملکرد همه اعضا را مورد نقد و انتقاد قرار دهید.

جناب آقای مهندس مقیمی! شما میراث دار صنعتی هستید که پدر بزرگوارتان به حق به عنوان یکی از نام آوران صنعت کشور در دهه های متمادی عمر گرانمایه خود را در راستای اعتلای صنعت و اقتصاد کشور صرف نموده اند. لذا از شما انتظار می رود مشی آن مرحوم فقید را الگوی رفتاری و عملکرد خود قرار دهید و سرمایه اجتماعی ای که آن بزرگوار در طول دهه های متمادی کسب نموده اند بدین آسانی هزینه دیگران و آمالشان نفرمایید، چرا که اعتماد از دست رفته به راحتی قابل جبران نیست. قطعا ادامه این فرآیند مصداق شعر حضرت حافظ ” هر آن که بی هنر افتد نظر به عیب کند” خواهد بود.