ایلام،(شرح آنلاین) - در اضطراب مشکلات زندگی انتظار داشتیم استاندار مرهم دردهای پنهان مردم باشد در رفع مشکلات قدم جدی بردارد. بر مدیریت ها نظارت کند و چنانچه کسی در انجام وظایف محوله کوتاهی کرده عذرش را خواسته و از افراد مسئولیت پذیر حمایت کند.

اما گویی جناب دشتکی با معاهده ای زیر میزی که پیش شرطش سکانداری استان ایلام و تمدید باز نشستگی است نظارت بر ایلام محروم را به امان خدا رها کرده است.
مصونیت مدیران از جابجایی و تلاش برای ابقا و نیز تعویض های خلق الساعت که با پشتگرمی و دخالت تکراری و آشکار نمایندگان و دیگر عالیجناب های صاحب نفوذ صورت می گیرد سبب شده رسانه های محلی استان با تعهد اخلاقی و اجتماعی خود این یادواری را در قالب نقد و گوشزد به اطلاع استاندار ایلام برسانند که هرچقدر زنجیره روابط نسبی و سببی و قراردادی از ایلام تا پایتخت مستحکم باشد رسانه ها و افراد صاحب قلم در همه جای استان چشم و گوش وجدان بیدار در ایلام محرومند.
هوشیاری رسانه ها و آگاهی مردم همیشه بیدار و بصیر استان ایلام سبب شده در بعضی مصاحبه ها و همایش ها مردمان با اصالت زاگرس نشین را نه یکبار بلکه چند بار تخریبگر نسبت دهند.

جناب دشتکی آنچه رسانه ها بیان می کنند تخریب نیست مطالباتی است که این چند سال بازیچه برخی سرگرمی های غیر ضروری شده است! بنظر جنابتان مردم استان همچون مرید چشم و گوش را بر اعمال زیادخواهی عده ای منفعت طلب ببندند و نظاره گره ریشخند های تکراری مسئولین ارشد و نمایندگان باشند؟!
جناب دشتکی اگر تمایل به ارباب رعیتی و مرید پروری( همانگونه که خودتان اشاره کردید) دارید راه را اشتباهی آمدید. خان و مرید پروری با ایلام قهرمان و شهید پرور تناسبی ندارد. شما می توانید در مکان های جغرافیایی دیگر چنانچه خبر دارید که استقبال می کنند، علاقه هایتان را جستجو کنید!

جناب دشتکی در جشنواره ابوذر گفته بودید: فک و فامیل ما نیاز پست دارند و نباید چوب قرابت با استاندار یا نماینده را بخورند!
شاید اگر یک فرد عامی با کمترین تحصیلات دبستانی این حرف را بر زبان می آورد شایسته سرزنش نباشد اما این اقرار ضمنی شما به اینجور انتصابات
نه فقط عجیب نیست بلکه گواهی می دهد هر آنچه رسانه ها و نویسندگان و افراد دلسوز در همه مناطق استان در خصوص رانت و لابی و رابطه سالاری هشدار می دادند تمامأ و بالکل راست و صحیح بوده است. چه شاهدی از این بالاتر فردی که بارها اتهامش را رد می کرده به یکباره اقرار به اشتباه کرده است؟

بیان کردید کسانی ستایش کردند و بی پست ماندند اما اشاره نکردید آن افراد مورد نظر شما، فامیل بالا دستی نداشتند تا در قبال این معامله، پیش شرط لطف شما هم جبران بشود!

در سخنانت به قول قرار با رسانه ها اشاره نمودید، اما نمی دانید هر رسانه ای که شرط و شروط تعیین کند و در جهت
اهداف شخصی شما یا منافع شخصی هرکس دیگر قلم بزند و مردم را با سفسطه گری توجیه کند ، معامله گری بیش نیست! راستی شما چرا اعتماد کردید؟

گفته بودی من آدم دیوانی و …. نیستم ،
قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس که از کانون فکری پرورش کودکان بیرون زد؟ شما حتی به کودکان معصوم و نسل آینده نیز ترحم نکردید و در اثر این بی تدبیری، کانون پرورش فکری قربانی پیش شرط تمدید بازنشستگی تان شد.
آیا شایسته است که صاحبان قلم، حقوق مردم و کودکان و نوجوانان ایلام را فدای علاقه ها و رودربایستی ها با دیوان نشینان بومی کنند؟
صحبت از اربعین پیش کشیدید این دیگر نهایت نوبر است! زیر ساخت های اربعین توسط استانداران و نمایندگان ادوار وبا کمک مردم، مستعد و هموار شد. روکش آسفالت و تصویربرداری از آن در جهت های مختلف و بازتاب دادن آن که هنر نیست؟
جناب دشتکی بی تدبیری در افتتاح یک دستشویی در منطقه ای محروم، استان را انگشت نمای رسانه های کشور کردید .

شما طوری مصاحبه می کنید و با مردم سخن می گویید گویا در نوک بلندترین قله زاگرس! قرار است با مردمی صحبت کنید که در عمق یک دره فرسنگ ها از شما فاصله دارند؟
غافل از اینکه عزت مردمان استان ایلام به بلندا و استواری قله های زاگرس است.
در آخر خدمت عرض شود
این عهد و تضمینی که شما در قبال تمدید باز نشستگی بر آن پای بند شدید هیچ سودی برای مردم ایلام نداشته است!