اسپوتنیک ، (شرح آنلاین) - رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به درخواست سازمان ملل برای تحقیق پیرامون «استفاده بیش از حد از زور» علیه جلیقه زردها به دفاع از خشونت در کشورش پرداخت.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به درخواست سازمان ملل از کشورش برای تحقیق پیرامون «استفاده بیش از حد از زور» علیه جلیقه زردها واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور فرانسه در این خصوص مدعی شد: من اصطلاح سرکوب را دوست ندارم؛ زیرا با واقعیت مطابق نیست. آنچه ضروری است، آزادی تظاهرات و ابراز عقیده است!

وی در ادامه ادعا کرد: اما کسانی هستند که از هفته‌ها پیش تصمیم گرفته‌اند در این جنبش اعتراضی نفوذ کنند و ماهیت آن را تغییر دهند. آن‌ها دست به تخریب می‌زنند، تهدید می‌کنند، نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند!

این در حالیست که «میشل باشله» رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش گفته بود: ما از دولت فرانسه می‌خواهیم تا به مذاکره ادامه داده و هر چه زودتر تحقیق درباره تمامی موارد استفاده بیش از حد از خشونت را آغاز کند.

جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه‌زردها شنبه هفته جاری وارد شانزدهمین هفته خود شد.

 

الف خ ۷۲ /