استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، ادامه داد: همچنان‌که فعالیت این موسسات، برای کشور مشکل‌ساز شده است اگر با صرافی‌های غیرمجاز نیز متناسب با قانون برخورد نکنیم، ممکن است در آینده نزدیک، شاهد مشکلاتی باشیم. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، ادامه داد: همچنان‌که فعالیت این موسسات، برای کشور مشکل‌ساز شده است اگر با صرافی‌های غیرمجاز نیز متناسب با قانون برخورد نکنیم، ممکن است در آینده نزدیک، شاهد مشکلاتی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، در واکنش به فعالیت صرافی‌های غیرمجاز در استان، اظهار کرد: نگاه ما به موضوع ارز، نگاه پیشگیرانه است و بر این اساس، کارگروهی تخصصی متشکل از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و نماینده بانک مرکزی در استان ایجاد شده و در ارتباط با این موضوع، هر آن چه را که به خیر و صلاح استان انجام داده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، ادامه داد: همچنان‌که فعالیت این موسسات، برای کشور مشکل‌ساز شده است اگر با صرافی‌های غیرمجاز نیز متناسب با قانون برخورد نکنیم، ممکن است در آینده نزدیک، شاهد مشکلاتی در این حوزه باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه هر نوع فعالیت غیرمجاز توسط هر کسی در استان ممنوع است، افزود: فعالیت هر واحد صنفی باید بر اساس قانون و با اخذ مجوزهای لازم انجام شده و با افرادی که به قوانین مربوطه توجه نمی‌کنند برخورد شود.

جبارزاده با تأکید بر لزوم برخورد شدید و قانونی با واردکنندگان کالاهای بی‌هویت و قاچاق، عنوان کرد: مسئولان باید عمل دقیق به قانون را اولویت اصلی خود قرار دهند، چرا که در بحث قاچاق کالا، تولیدکنندگان و صنعتگران واقعی، متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به اقدام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارتباط با برچسب اصالت و سلامت کالا، ابراز کرد: این اقدام در وزارت بهداشت و درمان، حاکی از این است که با مدرن‌ترین و به‌روزترین روش‌ها می‌توان اقدامات مهمی را در ارتباط با سلامت مردم انجام داد و از سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم که این تجربه موفق را در ارتباط با ۱۱ قلم کالای وارداتی نیز اجرا کند.

وی اظهار کرد: در جهت رعایت حقوق مردم و حمایت از تولید داخلی و مردمی که به ما مسئولان اعتماد کرده‌اند نباید اجازه دهیم کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد و خطرناک برای سلامت مردم به کشور وارد شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به کشف ۱۳ کیلوگرم شیشه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، عنوان کرد: دیروز هم یکی از همکاران نیروی انتظامی استان در خسروشاه، برای حفظ جان مردم، جان خود را سپر کرد که بنده به نمایندگی از مردم استان، از شجاعت این افسر با لیاقت کمال قدردانی و تشکر را دارم.

جبارزاده همچنین بر ضرورت فنس‌کشی کامل محدوده منطقه آزاد ارس تا پایان شهریور ماه سال جاری تاکید کرد و گفت: اگر منطقه آزاد ارس تا پایان شهریور فنس‌کشی نکند فعالیت‌های آن را به دلیل بیم از قاچاق متوقف می‌کنیم چراکه دیگر از مرحله خواهش و درخواست گذشته و باید نظر کمیسیون مربوط به قاچاق را تامین کند وگرنه به علت بیم از قاچاق مانع فعالیت‌های آن خواهیم شد.

در این جلسه، طرح شناسنامه‌دار کردن ۱۱ نوع کالا و اجرای طرح سامانه جامع انبارها مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

جهانگیر اسکندرزاده، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه این کمیسیون، گفت: در این مدت، تعداد پرونده‌های قاچاق، ۴۸۸ فقره بوده که نسبت به سه ماهه نخست سال قبل، ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده قاچاق در استان در سه ماهه نخست امسال، بیش از ۲۴ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حدود چهار برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام /