ایلام،(شرح آنلاین) - شورای شهر پرند را به جرأت می توان الگویی برای دیگر شوراها دانست. شورایی که تنها وظیفه خود را انتخاب شهردار نمی داند و اعضایش فراتر از آن فکر می کنند. 

کمیسیون هایی که هرکدام ‌کار خود را مرتب و منظم بدون دخالت همدیگر انجام می دهد و در کمک و هم فکری با شهردار اختلافات را چاشنی خدمت می دانند نه مانع و با انعکاس ندادن آن به بیرون راه سوء استفاده هر طیف و جناحی را بر خود بسته اند.

از صبح تا پاسی از شب در خدمت مردم هستند و کمک به مردم یه ویژه مستمندان را حالا به هر طریقی که شود بر خود فرض می دانند . این کار از بردن کمک ها به در منازل مستمند توسط خودشان تا کمک از راه های غیر مستقیم را نیز شامل می شود. 

پرند شهری ۲۵۰ هزار نفری  است و شورایش با ریاست هوشمند یک بانوی توانمند بدون درگیر شدن با حاشیه ها وظایفش را در خود شأن مردمش انجام می شود، شاید این پرند همان پرند موعود بر روی زمین هم باشد.

می گویند شهر موجودی زنده است که آدم ها را باید سلول هایش محسوب کرد. حال اگر این آدم ها بیمار باشند حال شهر هم خراب می شود به ویژه آنکه این سلول های بیمار از جنس مسوولان شهری باشند.

پرند و شورایش نشان دادند که این امر صحت دارد و برای اعتلای شهر همه خدمتگزاران باید روحیه همکاری و همدلی داشته باشند.

شاید پرند اولین شهر دارای شورا و شهرداری در ایران نباشد اما بی شک می توان آن را اولین شهر در تعامل شورا و شهرداری برای خدمت به مردم نام نهاد.