ایلام ، (شرح آنلاین) - در این روزها شاهد تحولی بزرگ در قوه قضاییه بودیم که نوید بخش برخوردی سفت و سخت با اختلاس گران ، رشوه خواران و همچنین دلالان ارز و سکه که بانیان تورم و گرانی در کشور است.
خبر انتخاب حجت الاسلام رییسی از خادمان امام هشتم و فرزند زهرا(س) باز هم از تدابیر  رهبر فرزانه انقلاب است که با این انتخاب مردم را به آینده ای بهتر و عاری از اختلاس و گرانی امیدوار کرد و سخنان برگزیده سید مظلوم رهبر فرزانه ، هم‌مهر تاییدی بر امید مردم گذاشت.
آنجا که بر پاکدستی تاکید داشت و بعد نظارتی سازمان های بازرسی را برای برچیدن اختلاس و دیگر معضلاتی که گریبانگیر مردم شده و جامعه را در دام گرانی و تورم و بیکاری گرفتار نموده را مورد تاکید قرار داد.
این نوید جانی تازه در کالبد مردم خسته استان ایلام دمید چرا که امیدوار به تغییر در بدنه مدیریتی و نظارتی خسته استان شدند که بعد سال ها مدیریت با نمودی کم رنگ طی طریق می کنند. مدیرانی که سال های شکوفایی را پشت سر گذاشته و در دوران یکنواختی و محافظه کارانه حفظ پست می کنند عدم نظارت آنها بر عملکرد مدیران ، بی سامانی  در نظام مدیریتی به وجود آورده که استان را در سکوتی سرد فرو برده است .
همچنین عدم‌کنترل و نظارت بر بازار باعث گرانی سر سام آور قیمت اجناس تولید داخلی شده و دستکاری در قیمت و شیوه تولید اغذیه و حتی میوه ها در مردم نوعی نگرانی از مصرف را به وجود آورده است. ادغام گرانی در عدم سلامت مواد غذایی باعث دل نگرانی و عصبانیت  و افسردگی گردیده که به این عوامل بزهکاری و خلاف را هم باید افزود.
خوشبختانه  در این روزها افکار عمومی امیدوارنه وارد بحث تغییرات وسیع در حوزه نظارتی استان شده و تدبیر تحسین بر انگیر رهبر را ارج می نهند که همواره به موقع به یاری مردم می آید.
عباس خزلی