دو نمره منفی برای شورای پنجم تبریز در گام نخست وحید خوش زرع// با مشخص شدن نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کلانشهر تبریز و حضورافراد با سابقه و دارای تجربه مدیریتی در سطوح کلان کشور همانند وکالت در مجلس شورای اسلامی ؛عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها و……. بین افراد منتخب شورای […]

دو نمره منفی برای شورای پنجم تبریز در گام نخست

وحید خوش زرع//

با مشخص شدن نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کلانشهر تبریز و حضورافراد با سابقه و دارای تجربه مدیریتی در سطوح کلان کشور همانند وکالت در مجلس شورای اسلامی ؛عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها و……. بین افراد منتخب شورای پنجم شهر تبریز و اتفاقات تلخی که در شورای گذشته به وقوع پیوسته بود ، این امید در دل مردم بارور شد که در شورای پنجم شاهد یک روند رو به جلو در اداره کلانشهر تبریز و بویژه در حوزه شهرداری باشند.بی شک شوراها به عنوان پارلمان های محلی ،وظیفه مهمی در برنامه ریزی برای بهتر اداره  شدن شهرها و روستاها و انتقال مشکلات به مسئولین در رده های بالاتر دارند.طبق قانون شوراها انتخاب شهردار یکی از مهمترین اقدامات شورا می باشد که این امر می تواند سمت وسوی مدیریت شهری را مشخص کرده و اعضای شورا با انتخاب شهردار مد نظر برنامه ها و شعارهای انتخابی خود در توسعه امور شهری را پی گیری و اجرا نمایند.

اما اعضای محترم شورای شهر تبریز با وجود اینکه اکثریت یک لیست واحد انتخاباتی را هم در جمع خود دارند  در همین نخستین گام نتوانستند با یک اجماع و کار کارشناسی در طول این چند ماه قبل از شروع به کار رسمی شورا  شهردار منتخب خود را انتخاب و تکلیف اداره امور شهری را مشخص کنند.

در حالیکه در تهران و اکثر کلانشهرهای کشور شاهد مشخص شدن شهردار در همان جلسه نخست شوراهای اسلامی بودیم اما در تبریز به سان اغلب امور دیگر در این چند سال بازهم از جرگه عقب مانده و اداره شهر را به سرپرست واگذار کردند و یک نمره منفی در گام نخست برای خود ثبت کردند.

حال پرسش اصلی این است  اگر قرار بر اداره شهر تبریز  با سرپرستی است که معاون شهردار قبلی می باشد چرا اجازه ندادند صادق نجفی به عنوان شهردار تبریز در ۸ سال اخیر به کارش ادامه دهد تا حداقل برنامه تبریز ۲۰۱۸ را که وی و تیم اجرائیش آغازگرو پیگیر بودند به سرانجام برسانند ؟؟

پس از اهمال کاری اعضای شورا در انتخاب شهردار عدم انتخاب کلیه روسای کمیسیونهای تخصصی بعدی نکته منفی دیگری در این ابتدای راه شورای پنجم است. کمیسیون هایی که بایستی با شناخت روسای خود و انتخاب مشاوران لازم وبرگزاری جلسات به صورت سریع در حل مشکلات اداره امور شهری و مردم گام بردارند که بلاتکلیفی برخی کمیسیون ها اکنون با آن امیدی که مردم از این شورا داشتند سنخیت ندارد.

با این دو نمره منفی اکنون در راهروهای شورا ی شهر تبریز اخباری در خصوص انتخاب سیاسی برای شهرداری تبریز در بین اعضا شورا شنیده می شود که این امر و سیاسی کردن شورا بی شک با اهداف والای شورا به عنوان پارلمان محلی سنخیتیندارد و امید است که این شنیده ها صحت نداشته و اعضای محترم شورا بایک نگرش جمعی و توجه به نیازهای شهر تبریز در مسیر توسعه و خواست مردم از مسئولان هر چه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمایند چرا که همانند فرمایش امیرالمومنین علی (ع) فرصت ها همچون ابر در گذرند، پس فرصت‌ هاى نیک را غنیمت بشمارید.