صدا و سیما ، (شرح آنلاین) - بیست و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس مجلس و دیگر اعضا برگزار شد.
در آغاز جلسه، رئیس جمهور با اشاره به دستاورد‌های سفر اخیر خود به عراق ، از میزبانی دولت و ملت عراق قدردانی و با تأکید بر اجرائی کردن سریع توافقات دو کشور، به ویژه در حوزه اقتصادی، این سفر را بسیار مثبت و نقطه عطفی در روابط دو کشور ارزیابی نمود. که باعث گسترش روابط بین ایران و چین می گردد
رئیس جمهور تأکید کرد که روابط دو کشور همسایه، مسلمان و برادر از چنان استحکام و مبانی مشترکی برخوردار است که دیگران قادر به ایجاد اختلال در آن نیستند.
در این جلسه، وزیران صنعت، معدن و تجارت و کشور، گزارشی از پیشرفت کار ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن در سراسر کشور ارائه کردند و برای تسریع کار، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های ستادی در اجرای مصوبات آن شدند.
پس از بحث و بررسی، مقرر شد با بررسی دقیق موارد، پیشنهاد‌های مربوط به هر حوزه در شورا مطرح شود.
همچنین وزیر امور اقتصادی و دارائی، در آستانه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین، گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی با چین و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت گسترش روابط اقتصادی دو کشور ارائه کرد. اعضای شورای عالی با تأکید بر گسترش روابط راهبردی با چین در حوزه‌های مختلف، بر تسریع در اجرای توافقات دو کشور تأکید کردند.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از روند ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح در بانک سپه که در اجرای مصوبات شورایعالی، طبق برنامه تنظیمی در حال اجراست ارائه داد و شورا، بر پیگیری جدی چابک سازی و توانمند سازی نظام بانکی با همکاری همه دستگاه‌ها تأکید نمود.
الف ق ۷۲/