مهر ، (شرح آنلاین) - رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: هزار و ۷۸۴ امدادگر به ۲۰ هزار و ۶۹۸ نفر امداد رسانی کرده اند و تا به این لحظه دو نفر فوت شدند و یک نفر مفقود شده است.

مرتضی سلیم رئیسی سازمان امداد و نجات با اشاره به ارائه آخرین گزارش‌های حوادث جوی از ۲۶ لغایت ۲۹ اسفند، اظهار کرد: ٢٧استان (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان) درگیر برف و کولاک بودند.

وی افزود: عملیات امداد و نجات در ٢۶٢شهر، روستا و محورهای کوهستانی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به ارائه جزئیات عملیات امداد و نجات گفت: هزار و ۷۸۴ نفر در قالب ۴۸۰ تیم به ۲۰ هزار و ۶۹۸ نفر امداد رساندند.

سلیمی تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۹۵ اسکان اضطراری ساخته شده و ۵۳ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده از سوی امدادگران این سازمان گفت: ۱۰ نفر به مراکز درمانی متتقل شدند و ۴۵۰ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: متأسفانه در پی ریزش کوه و جاری شدن سیل ۲ نفر از هموطنان ما فوت کردند (ریزش کوه در سوادکوه یک نفر و جاری شدن سیل در میانرود یک نفر).

سلیمی تصریح کرد: تا کنون یک نفر مفقود و هزار و ۲۰۱ خودرو از برف و کولاک رها شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امدادرسانی در مازندران، گلستان، سمنان، خراسانی شمالی و سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

 

منبع : مهر

س ر ۷۰/