پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت ، (شرح آنلاین) - دولت با افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تا سقف 400 میلیون ریال در سال 1398 موافقت کرد.

با تصویب هیات وزیران و به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در سال ۱۳۹۸پرداخت می‌شود.

بر اساس این مصوبه که در جلسه ۲۷ اسفند ماه دولت به تصویب رسید، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد تا نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره ای در سال ۱۳۹۸ اقدام کند.

سقف فردی تسهیلات با رعایت مبحث (۱۹) مقررات ملی ساختمان و سایر مقررات ملی ساختمان برای دویست هزار واحد، مبلغ ۴۰۰ میلیون است که سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات را تضمین و تعهد می‌کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مکلف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین نموده و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانکهای عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت‌وساز در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) اقدام کند.