مهر، ( شرح آنلاین ) - مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از فعالیت تمامی مراکز درمانی این دانشگاه در تعطیلات نوروزی خبر داد.

امیر هاشمی ، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تمامی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تعطیلات نوروز فعال هستند و هیچ بیمارستانی تعطیل نیست.

هاشمی با اشاره به دستور العمل ابلاغ شده از سوی ستاد سلامت نوروزی وزارت بهداشت، افزود: طرح تحول سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند ۹۷ آغاز شده است، تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های دانشگاه همچون روزهای عادی، در تعطیلات نوروز نیز به خدمت ارائه می‌کنند.

هاشمی افزود: تمام بخش‌های ویژه اورژانس، مراکز دیالیز و بخش‌های بستری بیمارستان‌های دانشگاه در تعطیلات نوروز فعال است، ممکن است تعداد محدودی از تخت‌های بیمارستان کاهش داشته باشد که آن هم مربوط به تخت‌هایی است که بیمار ندارند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تمام متخصصان و پزشکان آنکالبیمارستان‌های دانشگاه در تعطیلات در بیمارستان‌ها حضور دارند.

پزشکان آنکال تا ساعت ۱۱ صبح ویزیت می کنند

هاشمی افزود: همچنین اتاق‌های عمل دایر است و طبق دستورالعمل رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پزشکان آنکال تا ساعت ۱۱ صبح ویزیت تمام بیماران را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: یعنی هیچ بیماری به علت نبود متخصص به جای دیگری ارجاع داده نمی‌شود مگر موارد خاصی که با مدیریت بیمارستان خدمت رسانی به بیمار انجام می‌شود.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با بیان اینکه کلینیک‌های ویژه و درمانگاه‌های دانشگاه نیز در روزهای عادی و بین تعطیلات دایر است، گفت: اتاق‌های عمل، مراکز ارائه خدمات پاراکلینیک آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه‌ها همه فعال هستند و هیچ گونه کاهش تختی هم وجود ندارد مگر در تخت‌های عادی که مدیریت آن نیز بر عهده بیمارستان است.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی خدمات دانشگاه در ایام نوروز برای ارتقای رضایت مردم یادآور شد: خوشبختانه در حوزه درمان توانستیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که خدمت رسانی مانند ایام غیر تعطیل انجام شود.

 ۷۲۴ برای افراد دچار سکته مغزی

هاشمی با اشاره به طرح ۷۲۴ برای رسیدگی فوری به بیمارانی که دچار سکته حاد مغزی شده اند، گفت: طبق این طرح اگر مریضی که دچار سکته مغزی شده بلافاصله و در دو ساعت اول به بیمارستان شهدا، لقمان و امام حسین فرستاده شود، از طریق تزریق داروهای ضد لخته از خطر نجات پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طبق آمار گرفته شده با انجام این اقدام میزان ناتوانی ای که بعد از سکته مغزی به وجود می‌آید، حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه همچنین با اشاره به طرح ۲۴۷ برای رسیدگی فوری به بیمارانی که دچار سکته حاد قلبی شده اند، گفت: رسیدگی به این بیماران در قالب طرح ۲۴۷ به صورت شبانه روزی در نوروز در دو بیمارستان دانشگاه از جمله امام حسین، مدرس و هم چنین بیمارستان‌های غیر داشگاهی شهید لواسانی، بقیه الله و جماران انجام می‌شود.

خدمات دندانپزشکی در ایام نوروز دایر است

وی همچنین در ادامه به خدمات دندانپزشکی دانشگاه در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: درمانگاه دندانپزشکی بهفرامسال به صورت شبانه روزی دایر است.

هاشمی به ارائه خدمات نوروزی در قالب ایستگاه‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: چهار ایستگاه سلامتی در ورودی شهرهای ورامین، امین آباد فیروزکوه، آبعلی دماوند و پاکدشت دایر کرده ایم که در این ایستگاه‌ها توسط نیروهای ۱۱۵ خدمات سرپایی ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه درباره دیگر خدماتی که در این ایستگاه‌ها ارائه می‌شود، توضیح داد: مسافرانی که از این نواحی عبور می‌کنند، اگر سوال پزشکی داشته باشند و یا اینکه آدرس بیمارستان و یا داروخانه‌های شبانه روزی را بخواهند، می‌توانند از این ایستگاه‌ها اطلاعات کسب کنند.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت نیز مراکز شبانه روزی فعال هستند و لازم است دست اندرکاران روابط عمومی دانشگاه اخبار مراکز فعال را به صورت روزانه به ستاد ارسال کنند.

۸۰ بازدید از مراکز درمانی انجام می شود

هاشمی با اشاره به انجام حدود ۸۰ بازدید در ایام نوروز از مراکز درمانی ، ۱۳۰ بازدید از مراکز رفاهی و تهیه و طبخ مواد غذایی و بازدید از داروخانه‌های شبانه روزی برای نظارت بر تعرفه قیمت‌ها و وجود دارو، بر ضرورت اطلاع رسانی این اخبار توسط رابطان روابط عمومی دانشگاه تاکید کرد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها در معرفی خدمات سازمان، از رابطان روابط عمومی در واحدهای تابعه دانشگاه خواستار تعامل و ارتباط با ستاد سلامت نوروزی در مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد.

 

منبع : مهر

 

س ب ۶۳/