تبریز ، (شرح آنلاین) - تیم تراکتورسازی تبریز امسال جزو تیم های مدعی حساب شده و توانسته است رقابتی را بین خود و دیگر مدعیان برای قهرمانی ایجاد کند.

در سال های اخیر تیم تراکتورسازی یکی از معدود باشگاه هایی بوده است که به غیر از سرخابی های پایتخت تقریبا توانسته ثبات روند رو به رشد خود را همیشه حفظ کند.

اما با ورود این تیم به لیگ برتر اتفاق ویژه دیگری افتاده است و لیگ ایران از دو قطبی بودن خارج شده و با ورود تیم هایی مثل تراکتور و سپاهان ضلع سوم و چهارم به آن اضافه شده اند.

اما در همین سال ها تراکتور نوسانات و آزمون های سختی را نیز گذرانده است ؛ از قهرمانی در جام حذفی گرفته تا چندین بار نایب قهرمانی در لیگ و حتی خطر سقوط به لیگ دسته اول.

این ها در حالی اتفاق افتاده است که این تیم ثبات لازم برای برنامه ریزی بلند مدت را نداشته و درخشش آن در یک برهه خاصی اتفاق افتاده است تا هیچ گاه در طول یک دوره به موفقیت کامل نرسد.

اما این بار با واگذاری باشگاه به بخش خصوصی همگان انتظار داشتند که این تیم با توجه به این که باشگاه های خصوصی تا به حال در لیگ نتایج مطلوبی نگرفته اند، بیش از پیش تضعیف شود.

شرایطی که برای تغییر در آن باید فرد لایق و مدیری پیدا می کردند که علاوه بر برگرداندن ثبات تیمی برای تراکتور آنها را دوباره مدعی این لیگ می کرد.

این امر با منصوب شدن محمدرضا زنوزی به عنوان مالک باشگاه خصوصی تراکتور صورت گرفت تا هم فرد لایق و هم کاردان برای تراکتور انتخاب شود.

تراکتور که هم اکنون یکی از مدعی های امسال لیگ برتر به شمار می رود رقابت تنگاتنگی با دیگر تیم های مدعی و رقیب های خود برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد.

این در حالی است که دلایلی این تیم را برای قهرمانی از سایرین متمایز می کند و برای تحقق آن نزدیک می سازد :

۱ – تراکتور با واگذاری به بخش خصوصی ثبات تیمی پیدا کرده که این امر می تواند روند رو به رشد آنها را تا پایان فصل حفظ کند.

۲ – محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی این تیم را از نظر بودجه غنی کرده است تا این باشگاه از مشکل مالی که دغدغه اصلی تمام تیم های لیگ برتر است به دور باشد.

۳ – تراکتور هم اکنون از کاپیتان های تیم ملی در ترکیب خود بهره می برد تا این بازیکنان نیز برگه برنده این تیم نسبت به سایرین باشد.

۴ – جذب خارجی های باکیفیت از آنتونی استوکس بازیکن پیشین سلتیک اسکاتلند گرفته تا یوکیا  سوگیتا و لی هری اروین می توانند کمک حال تراکتور در ادامه لیگ باشند.

۵ – قرارداد های بلند مدت که در این تیم بسته شده می تواند باعث حفظ ثبات تیمی شده و از برهم پاشی شاکله اصلی تیم در سال های آتی جلوگیری کند.

۶ – و در نهایت هواداران این تیم که بیش از پیش  امسال تعصب خود را به تراکتور نشان داده و ثابت کرده اند تراکتور در هیچ بازی تنها نخواهد بود.

این فاکتور ها از لحاظ داشتن برای هر تیمی آرزوست و تراکتور امسال همه این فاکتور ها را یک جا دارد ؛ پس جای هیچ تعجبی نیست اگر در انتهای سال جام قهرمانی را در دست سرخپوشان ببینیم.

 

محمدرضا زنوزی مطلق

 

اشکان دژاگه مسعود شجاعی

 

احسان حاج صفی

 

 

پایتخت آنتونی استوکس تراکتور قهرمانی باشگاه محمدرضا زنوزی

 

پایتخت یوکیا سوگیتا تراکتور قهرمانی باشگاه محمدرضا زنوزی

 

پایتخت لی هری اروین تراکتور قهرمانی باشگاه محمدرضا زنوزی

 

پایتخت هواداران تراکتورسازی قهرمانی باشگاه محمدرضا زنوزی

 

ر ع ۷۷/