مهر، ( شرح آنلاین) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع روزانه ۲۰۰۰ پرس غذای گرم میان سیل‌زدگان استان خبر داد.

حجت الاسلام آیت عباسیان از توزیع روزانه حدود ۲ هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان استان خبر داد و یادآور شد: در این راستا حدود ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در وعده شام و ناهار بین خانوارهای شهرک کرناچی کرمانشاه توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۰۰۰ پرس غذای گرم نیز در وعده‌های ناهار و شام در روستاهای سیل زده منطقه چمچمال توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: در شب اول پیش‌بینی سیل در کرمانشاه نزدیک به ۳۰۰۰ پرس غذا و روز سیل نیز ۱۵۰۰ پرس ناهار برای توزیع بین سیل زدگان تهیه کردیم.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور آشپزخانه‌ای در بقعه امامزاده ابراهیم (ع) طاقبستان راه اندازی و تا پایان امدادرسانی و رفع کامل بحران کار پخت غذا انجام خواهد داشت.

حجت الاسلام عباسیان در ادامه در خصوص کمک رسانی به مردم سیل زده شهرستان پلدختر گفت: در این آشپزخانه همچنین از شب پنجشنبه ۱۵ فروردین بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم آماده و به مناطق سیل زده در استان لرستان ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را در راستای کمک به هموطنان خود در واقعه تلخ سیل در استان لرستان به کار خواهیم گرفت، افزود: این وعده‌های غذایی به صورت روزانه طبخ و جهت توزیع و ارسال به لرستان در اختیار هلال احمر قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تا پایان امدادرسانی و بازگشت مردم لرستان به زندگی عادی این کمک رسانی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این غذاها از محل موقوفات و در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش تهیه می‌شود و همچنین آماده دریافت هرگونه نذورات از سوی مردم جهت کمک به هموطنانمان در حادثه سیل هستیم.

 

منبع: مهر

س ب ۶۳/