ایرنا، ( شرح آنلاین ) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آمریکا با قراردادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی، ضعف و زبونی خود را در برابر ملت ایران، نیروهای مسلح به ویژه سپاه نشان داد.

محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: این اقدام نابخردانه و نامشروع آمریکا، ناقض قوانین و معاهدات بین المللی است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استکبار از دوران پیروزی انقلاب اسلامی به کرات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی خورده، این اقدام حاکی از واکنش آنان در برابر قدرت نمایی برادران سپاهی است.
خطیب جمعه تبریز اظهار داشت: حماسه و رشادت های سپاه پاسداران در ابتدای پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، بازسازی خرابی های پس از جنگ و کمک به مردم سیل زده بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، ادامه داد: این اقدام آمریکا نمی تواند هیچ خللی در محبوبیت مردمی این نیروی مقتدر ایجاد کند.
وی گفت: این اقدام سران آمریکا ناشی از کینه آنان از موفقیت های سپاه در میدان های گوناگون از جمله در سوریه و میدان مقابله سیاسی با دشمن بوده و محبوبیت سپاه با این اقدام احمقانه هر روز بیشتر از گذشته خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این اقدام نامعقول و نمایشی سران آمریکا برای خوشایند رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات این رژیم انجام شد و حمایت های همه جانبه ملت ایران، نمایندگان مجلس، دولت و نیروهای مسلح را دربر داشت.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: این اقدام ها تاثیری در اراده فولادین ملت ایران برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی ندارد و دشمنان نمی توانند هیچ گونه تفرقه و اختلافی در پیوند دیرینه مردم با نظام و نیروهای مسلح از جمله سپاه ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: این اقدام احمقانه آمریکا موجب شد تا وحدت و همبستگی در بین آحاد مردم و گروه های مختلف داخل نظام بیشتر و عمیق تر شود.
امام جمعه تبریز از دولت و دستگاه های مسئول خواست در برابر این اقدام نامشروع آمریکا، اقدام متقابل مناسب و متناسبی انجام دهند تا هیات حاکمه آمریکا که خود عامل تشکیل گروه های تروریستی در منطقه بودند، از این اقدام احمقانه خودشان پشیمان شوند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه این تهدیدها فایده ندارد، ادامه داد: از زمان جرج بوش سپاه مورد تحریم بود و اکنون آن را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده اند و باید منتظر اقدام های جمهوری اسلامی باشند.
وی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر مقام های ۲ کشور به همدیگر نشان از روابط صمیمی و گرم بین این ملت هاست و برای توسعه مناسبات تلاش می کنند که یکی از نتایج آن رایگان شدن روادید بین ۲ کشور است.