ایلام،( شرح آنلاین ) - امام جمعه ایلام گفت: اقدامات سپاه پاسداران ایلام در سیل اخیر به ویژه در منطقه ماژین قابل تقدیر است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار شرح آنلاین با بیان این مطلب ابراز کرد: هر چند آب طبیعت مایه رحمت و آبادانی است اما در سیلی که در استان ایلام اتفاق افتاد رحمت بیشتری برای استان در ایجاد همدلی داشت و اگر آسیبی به هر نحوی از طریق سیلاب ها به مردم وارد شده باید علت را جستجو کرد که آسیب از چه ناحیه ای است؟ آیا ما در مسیل ها خانه ساخته ایم و به حریم رودخانه ها ورود پیدا کرده ایم یا چنانچه مسیر رودخانه نیاز به لایروبی دارد لایروبی نکردیم یا ممکن است پلی که ساخته شده در حریم رودخانه استحکام مواجهه با آب ورودی را نداشته لذا باید تدابیر کافی را در مواجهه با این خطرات اندیشید.

وی افزود: آنچه در استان جزء نقاط قوت مدیران مرتبط با بحران بود پیشگیری و هشدارهای لازم بود به همین خاطر تلفات انسانی نداشتیم مخصوصا به عنوان نمونه برای افرادی که در ایام نوروز در دل طبیعت در مسیر رودخانه ها چادر زده بودند لذا با هشدارهای به موقع نیروی انتظامی خوشبختانه ختم به خیر شد.

امام جمعه ایلام گفت : یکی از ارگان هایی که در این قضیه خوب ورود کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. با اینکه ماموریت اصلی سپاه مقابله با سیل و سیل زدگی نیست اما به محض اینکه اتفاق رخ داد سپاه ورود کرد و خدمات قابل شایانی در بحث غذا ،داور . کمک رسانی و اعزام بالگردها و قایق ها انجام داد .

حجت الاسلام کریمی تبار یکی از هنرنمایی های خوب و درخشان سپاه را ایجاد پل ارتباطی ماژین عنوان کرد و گفت: این پل بر اثر سیل کاملا از بین رفته بود و سپاه در حداقل زمان ممکن (۴۸ ساعت)  این پل را درست و راه ارتباطی با روستای ماژین را برقرار کرد. من از حرکت جهادی کل سپاه پاسداران و بسیجان خصوصا فرمانده سپاه ایلام جناب سرهنگ شاکرمی تقدیر می کنم .

ف س/