آناج،( شرح آنلاین ) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به فعالیت‌‌های دینی و فرهنگی و گسترش مناسبات اقتصادی ‌با دیگر کشور ها جزء اولویت‌‌های دستگاه دیپلماسی خارجی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در دیدار سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی خارجی نقش موثر و ارزشمندی در ترویج مبانی انقلاب اسلامی در خارج از مرزها دارد، اظهار داشت: در راستای تقویت مناسبات در تمامی حوزه‌ها، دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کشورهای خارجی باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی انقلاب استفاده کنند.

وی ادامه داد: مبانی انقلاب، در روابط بین الملل برپایه مودت، دوستی و تقویت مناسبات با همه کشورها در همه زمینه‌هاست، از این رو کشورهایی هم که اشتراکات فرهنگی و مذهبی با آنها بیشتر است می‌توانند شریک تجاری و اقتصادی برای ما باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در هیچ شرایطی برای گسترش روابط با همسایگان فرصت سوزی جایز نیست، عنوان کرد: برای مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی که در صدد کاهش روابط ایران با دیگر کشورها حرکت می‌کند، می‌‌بایست با کشورهایی نظیر آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، دینی و گردشگری پروژه‌های مشترک تعریف و اجرا شود.

منصور آیرم سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه دیپلماسی در نخجوان ماموریت‌های اجرا شده در طول ۴ سال گذشته را در قالب فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و عمرانی تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی چند شرکت نخجوانی با فعالان اقتصادی ایران سرمایه‌گذاری مشترک دارند، یادآور شد: دستگاه دیپلماسی کشورمان اولویت خود را برای تحکیم روابط با همسایگان و تعریف شرایط برد برد در همه زمینه‌ها پیگیری می‌کند.

سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان در ارائه تشریح عملکرد وزارتخانه در این جمهوری اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی که وجه دانشگاهی و علمی دارند، برگزاری نمایشگاه توانمندی و فروش کالای ایرانی، گسترش و تغییر رویکرد فعالیت‌‌های پزشکی و درمانی، برگزاری نشست‌‌های مشترک فعالان اقتصادی بخشی از فعالیت‌های انجام گرفته موثر در نخجوان است.