ایلام ، ( شرح آنلاین ) - نماینده ولی فقیه در ایلام نماز را نیاز بنده برای ارتباط با خدا دانست و گفت: انسان وقتی با معبودش مرتبط شد و ارتباط عاشقانه برقرار کرد آن موقع توانمند می شود آن هم در مقابل حوادث مشکلات و گرفتاریهای فردی واجتماعی چرا که بهترین و ساده ترین راه ارتباط باخداوند نماز است. 

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار با بیان این مطلب ابراز کرد: انسان مخلوق ضعیفی است ونیاز به پشتیبان دارد، وقتی قطره به دریا وصل می شود حکم دریا را پیدا می کنند اگر این ارتباط برقرار شد و انسان عاشقانه با خدای خود حرف زد و از او کمک خواست خدایی می شود. 

وی اظهار کرد: متصل شدن انسان به خداوند او را توانمند به بار می آورد و شخصی چون امام (ره) پرورش می یابد که با اتکا به روحیه خدایی و داشتن اندیشه ای بارور توان گفتن “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” را پیدا می کند، چون قدرت خدا را می بیند و در مقابل هیچ قدرتی به جز خدا واهمه ای ندارد. 

امام جمعه ایلام افزود: اگر کسی این ارتباط و ایمان را نداشته باشد در مقابل یک قدرت ظاهری سریعا تسلیم خواسته های دشمن می شود و این تفاوت کسی است که باخدا ارتباط دارد نسبت به کسی که ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ادامه داد: حتی ممکن است برخی ها ادعا کنند که به خداوند ایمان دارند اما ممکن است به مرحله ای نرسیده باشند که قدرت خدا را احساس کنند.

وی با اشاره به نقش مساجد در بستر سازی آرامش روحی و روانی برای مومنان نیز گفت: مساجد خانه خدا هستند و احکام خاصی دارند به طوریکه اینجا مکانی است که ما را از شر نفس اماره خودمان و از شر شیطان که دشمن قسم خورده انسان است نجات می دهد .

امام جمعه ایلام بر نقش تربیتی مساجد نیز تاکید کرد و ابراز داشت: در شرایط فعلی دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن به مسجد پناه می بریم چرا که مساجد برای ما پناهگاه هستند.

وی افزود: هرچه مساجد نقش محوری خود را خوب اجرا کنند تاثیر دشمنان خارجی و دشمنانی که در تهاجم فرهنگی علیه ما در نبردند کمتر خواهد شد و بر عکس هر چقدر مساجد ما کمرنگ تر شود ضریب  آسیب پذیری ما نیز بیشتر می شود چون پشتیبان و پناهگاه را از دست داده ایم.

نماینده ولی فقیه در ایلام همچنین ابراز کرد: کمک خداوند به ما مشروط است و نباید در اعمالمان کوتاهی کنیم چرا که محکوم به شکست هستیم همان طوری که درجنگ احد پیامر به ظاهر شکست خورد چون مسلمانان حرف رهبر را عملی نکردند و تخلف از دستور فرمانده شکست به دنبال دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: الان هم تبعیت از فرامین ولی فقیه امدادهای غیبی الهی را درکنار ما ایجاد می کند لذا اگر نماز که نماد ارتباط با خداست کمرنگ و مساجد خالی شود طبیعتا آسیب بیشتری خواهیم دید بنابراین تکیه گاه اصلی ما معنویت نماز و حضور در در مساجد که پایگاه اصلی مقابله با دشمن است می باشد.

 

ف س/